ОСТАННІ НОВИНИ

Іномарки зникають із салонів

|

Імпортери відмовляються завозити в Україну автомобілі з бензиновими двигунами за новими митами і переорієнтовуються на дизелі, пишуть «Коментарі»

«З 14 квітня нові імпортні автомобілі з двигунами 1-2,2 л в Україну не завозяться, – повідомив «Коментарям» генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко. – Ми порадили імпортерам завезти на свої склади авто по максимуму до введення нових мит, щоб вистачило на кілька місяців. Так вони і зробили».

Тим часом з українських автосалонів починають пропадати автомобілі з бензиновими двигунами. Запаси машин за старими цінами закінчуються, а за новими не завозяться. І незрозуміло, чи будуть завозитися взагалі. Наприклад, в автосалоні Honda журналісту «Коментарів» заявили, що моделей їхньої популярної Honda Civic у базовій комплектації немає і не буде. Замовити цю модель теж поки що не можна, тому що імпортер ще не вирішив, чи буде їх взагалі завозити в Україну після підвищення митних зборів.

Найкраще з наявністю в салонах моделей Ford, Volkswagen, Renault і Skoda. Тільки от хороший асортимент останньої марки авто зумовлений об´єктивними причинами. Справа в тому, що Skoda збирається в Україні за методом великовузлового складання. А значить, вона вважається фактично «українським» автомобілем, на які спецмита не поширюються. «Попит на Skoda із загальним ажіотажем на автомобілі напередодні підвищення цін також був відчутний. Зараз ажіотаж спав, працюємо згідно з планом продажів. За майбутніми обсягами продажів очікуємо зростання, оскільки офіційна позиція нашого імпортера – ціни не підвищувати», – розповідає бренд-менеджер в Україні міжнародного автомобільного холдингу «Атлант-М» Юлія Кажарська.

Реклама партнерів

Новий тренд авторинку: на зміну бензину приходять дизелі. На них нові мита не поширюються, і ці машини дорожчати в роздробі не будуть. «У зв´язку з введенням спецмита Renault в Україні розширила кількість дизельних версій. Наприклад, популярних моделей Logan, Sandero і Duster», – констатує голова правління Renault в Україні Ян Птачек. І цієї стратегії почнуть зараз дотримуватися більшість імпортерів. «У майбутньому, можливо, ми будемо робити основний упор на автомобілі з дизельними двигунами і бензиновими, розмір яких не підпадає під дію нових мит», – повідомив «Коментарям» генеральний директор компанії «Ніссан Мотор Україна» Андрій Нестеренко.

Неприємно те, що введення спецмита автоматично підвищило ціни на нові іномарки. Багато автодилерів підняли їх навіть на авто, завезені в Україну ще до 14 квітня, щоб компенсувати в майбутньому свої втрати від неминучого спаду продажів.

 

«З 15 квітня ми також підняли ціни на наші автомобілі. Це підвищення було незначним і не компенсує впливу мит на бізнес компанії. Це тимчасовий захід. Поступово ми будемо підвищувати ціни на наші автомобілі, щоб повністю компенсувати вплив спецмита», – розповідає Андрій Нестеренко.

Гендиректор ВААІД упевнений, що введення нових мит, які підвищують вартість іномарок в автосалонах і таким чином нібито підтримують національного автовиробника, збільшуючи обсяги продажів його машин, розлютило партнерів України по СОТ. Зокрема, США, Японію і Євросоюз. Адже, за великим рахунком, СОТ – це дисконтний клуб, де всі один одному роблять знижки. Після того як Україна ввела проти американських, японських і європейських автомобілів загороджувальні мита, до неї можуть застосувати такі самі санкції. Наприклад, підвищити ввізні мита на український метал, хімію або продукцію АПК. «Україна вже всім набридла. Члени СОТ нас показово покарають. І не тому, що український ринок дуже потрібен іноземцям. Щорічно тут продається всього 200 тис. машин, тоді як у світі – 30 млн. Просто якщо не ввести санкції проти України – завтра таким самим чином може зробити Росія чи Китай. А це вже серйозно», – пояснює гендиректор ВААІД.

Ситуацію ускладнює той факт, що в Україні немає власних автоімпортерів. Вони б завозили в країну нові автомобілі за будь-якими правилами. У них би просто не було іншого вибору, адже найнятий штат персоналу треба забезпечити роботою і зарплатою, а також справно оплачувати оренду автосалонів. Зовсім інша справа – іноземні представництва імпортерів. Вони підпорядковуються іноземним офісам і відстоюють тільки їхні інтереси. При цьому, наприклад, японцям або німцям невигідно поставляти свої авто в Україну, щоб вони припадали пилом в автосалонах через свою дорожнечу. «Наприклад, Toyota в Україні – це лише 10 осіб. Вони можуть просто отримувати зарплату і не імпортувати автомобілі. А дядя в Токіо вирішить, що краще їхні автомобілі будуть продавати в Росії чи Америці. А люди в уряді цього не розуміють і думають, що бізнес нікуди не дінеться, і все одно будуть завозити авто», – обурюється Олег Назаренко.

А тим часом в автосалонах ЗАЗ прекрасний вибір легкових автомобілів за старими цінами. Менеджери з продажу пропонують своїм клієнтам машини в будь-якому кольорі й комплектації, гордо заявляючи, що на їхні авто спецмита не поширюються. Тільки це поки що не дуже допомагає українському автовиробникові.

Як повідомляли «Коментарі», в жовтні 2013 року Запорізький автомобільний завод може зупинити своє виробництво. За даними джерела на підприємстві, зупинка ЗАЗу пов´язана з тим, що рівень продажів його автомобілів знижується з кожним місяцем. А на жовтень дистриб’юторські компанії не зробили жодної заявки. Керівництво заводу намагається перерозподілити обсяги виробництва липня-вересня на жовтень, щоб хоч якось виправити ситуацію. Однак, на думку джерела, завод все-таки зупинить своє виробництво.

Фото: Shutterstock

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.