ОСТАННІ НОВИНИ

Українці конфліктують на роботі ледь не щодня

|

Конфлікти є нормою життя будь-якого колективу. Про те, як конфліктують українські офісні співробітники, з`ясовував Дослідницький центр Міжнародного кадрового порталу hh.ua.

Як показують результати опитування, тільки 3% українських працівників можуть похвалитися життям без конфліктів, ще 8% спостерігають з`ясування стосунків не частіше ніж раз на півроку. Зате більше половини беруть участь у конфліктах значно частіше – раз на тиждень або навіть щодня.

Частіше за інших з щоденними  конфліктами мають справу співробітники  виробничих компаній (30 %), а от програмісти конфліктують вкрай рідко (7 % говорять про те, що у них не буває конфліктів).

Найпопулярніші причини непорозумінь – проблеми з комунікацією, неналагоджені бізнес-процеси (39 %), різні підходи до вирішення завдань (36 %), особиста антипатія (20 %), конфліктна атмосфера в компанії (16 %). А ось ставитися до конфліктів як до норми життя, складовою творчого процесу можуть тільки 6 % опитаних. Причому частіше за інших так вміють робити працівники сфери продажів (11 %).

На користь робочому процесу закінчуються тільки 15 % сварок. В основному ж зіткнення тільки загострюють міжособистісні відносини і гальмують робочий процес (49%). Ще чверть компаній конфліктує як деструктивно, так і конструктивно. Найбільш конструктивно конфліктують працівники IT-індустрії, найменш конструктивні банківські працівники.

Більше того, третина співробітників відволікається і не може працювати, навіть якщо конфліктують не вони особисто. Ще стільки ж респондентів говорять про зіпсований настрій через конфлікти колег, і лише третина опитаних вміє абстрагуватися і не реагувати на чужі конфлікти.

Якщо все ж довелося стати стороною конфлікту, то найчастіша стратегія респондентів – пошук компромісу (36%), рідше, але досить часто опитані вважають за краще стояти до останнього, якщо впевнені у своїй правоті (28%), зате дуже рідко можна зустріти тих, хто буде погоджуватися з усім, тільки б уникнути конфлікту (3%). Причому співробітники маленьких компаній (до 50 осіб) значно частіше вибирають останній варіант, ніж співробітники великих компаній (5% проти 0,5% у великих і дуже великих компаніях).

Найдоступніший спосіб вирішити конфлікт – це вирішити його самому. У цьому впевнена майже половина опитаних (45%), рідше конфлікти вирішують за допомогою безпосереднього керівника (13%) або інших колег (7 %), іноді також бувають випадки, коли необхідна допомога вищого керівництва (3 %). При цьому до начальства будь-якого рівня апелюють, як правило, при виробничих конфліктах, в той час як особисті проблеми краще вирішувати особисто.

Конфлікти на робочому місці, як правило, відбуваються відносно мирно – обмін претензіями й образливими словами, демонстрація неприязні (57 %), а іноді просто дуже мирно у спробах дружелюбно та спокійно вирішити конфліктну ситуацію (13%). У десятій частині компаній конфлікт – це феєрверк емоцій, скандали, сварки та бурхливі з`ясування стосунків. А ще майже п`ята частина опитаних живе в стані постійного конфлікту з періодичними спалахами і з`ясуванням стосунків.

Яким би не був конфлікт до рукоприкладства доходить вкрай рідко. 87 % респондентів говорять про те, що не дозволяють собі застосування фізичної сили в конфліктній ситуації. 9 % можуть вдарити, але тільки у відповідь. Ще 3 % можуть полізти з кулаками, якщо дуже сильно їх вивести, а 1 % правдиво говорять про те, що вони забіяки і з ними краще не зв`язуватися.

Незважаючи на те, що конфліктують на роботі всі або майже всі, звинувачувати себе у конфлікті ніхто не поспішає. Лише половина опитаних чесно зізналися, що призвели до конфлікту, інші або тільки захищалися, або взагалі ніколи не беруть участь у конфліктах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *