ОСТАННІ НОВИНИ

Словацький сканер опромінює українських залізничників

Львівський портал

|

Спільна комісія фахівців з української та словацької залізниць провела розслідування ситуації, пов`язаної з рентгенівською сканувальною системою TNSCAN RF6010 на станції Матевці (Словацька Республіка).  Як повідомляє прес-центр Львівської залізниці, причиною перевірки стали звернення машиністів локомотивів, які стверджували, що 3 та 4 лютого 2009 року отримали при виконанні службових обов`язків додаткове радіаційне опромінення.

Керівництво Львівської залізниці та головний державний санітарний лікар на Львівській залізниці звернулися до словацької сторони з вимогою привести радіаційний захист TNSCAN RF6010 на станції Матевці до рівня, який забезпечить повну безпеку машиністів локомотивів. Проте, на сьогодні жодних заходів з боку словаків не вжито.

За  результатами контрольного тестування системи, яке спеціальна комісія  провела 25 червня, українські фахівці  пояснили, що з точки зору українського законодавства величини розсіяного опромінення в кабіні локомотива при проходженні сканера у багато разів перевищують величину допустимого фону, а отже така робота є неприпустимою.

У свою чергу словацькі фахівці у акті проведення контрольного випромінювання зазначили таке: «На основі висновків, сканованих Інститутом радіаційного захисту ми можемо встановити, що дане робоче місце відповідає вимогам радіаційного захисту. Потрібно ще раз переглянути і проконтролювати загальне можливе розсіювання дози для окремої людини при одному проїзді».

 Визнавши потребу у додатковому огляді та регулюванні системи,  словацькі уповноважені особи все ж відмовляються призупинити дію сканера до моменту його остаточної перевірки та приведення до безпечного робочого стану. Львівські залізничники з цього приводу скерували відповідні листи та звернення до керівництва Укрзалізниці та Державної компанії "Залізниці Словацької Республіки", а також словацьким митникам.

Зі свого боку головний державний санітарний лікар на Львівській залізниці Володимир Багнюк у документі «Про забезпечення безпечних умов праці машиністів локомотивів на міжнародних переходах» постановив, що у випадку ігнорування або офіційної відмови словацької сторони стосовно вирішення цієї ситуації – призупинити відправлення українських локомотивних груп на роботи, пов`язані з проходженням скандувальної системи на станції Матевці, а відтак, зупинити рух поїздів на цьому прикордонному переході.

За даними Акту проведення контрольного вимірювання від 25.06.2009 року, у перевірці взяли участь працівники Відділу охорони здоров`я від опромінення Регіонального управління охорони здоров`я населення м. Кошице дипломований медик Андрей Демант, доктор природознавчих наук Андреа Чіпакова, магістри Мілан Дротар та Мілан Качурік, а також генеральний представник Cargo Йозеф Вірба. З українського боку вимірювання проводили представник СЕС на Львівській залізниці Валерій Литок, начальник служби локомотивного господарства ЛЗ Ігор Войціховський, представники Ужгородської дирекції залізничних перевезень.

Під час перевірки сканера вимірювальні прилади зафіксували перевищення дози радіаційного опромінення у кабіні машиніста у момент проходження локомотива у 5-6 разів у порівнянні з фоновим значенням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *