11 173 побутових лічильників газу перевірили працівники сервісного центру „Львівгаз” та чотирьох його районних лабораторій впродовж семи місяців цього року. Як повідомляє прес-служба „Львівгазу”, це на 4 тисячі 137 лічильників більше, ніж за такий самий період минулого року. Однак, останнім часом газовики фіксують збільшення випадків, коли споживачі втручаються у роботу лічильників.
Для споживачів повірку газових лічильників „Львівгаз” проводить безоплатно. На час повірки, яка триває близько 15 днів, на місце лічильника встановлюють підмінний або вмонтовують тимчасову перемичку. В останньому випадку нарахування за спожитий природний газ здійснюється відповідно до діючих норм і тарифів.
Якщо під час демонтажу лічильника фахівці виявили підозру на несанкціоноване втручання у його роботу, то складається відповідний акт із зазначенням порушень. Працівники „Львівгазу” у присутності споживача пакують лічильник у поліетиленовий пакет, пломбують і доставляють у сервісний центр для проведення експертизи, на якій присутність споживача обов ’ язкова.
Якщо експертиза підтверджує факт несанкціонованого втручання у роботу газового приладу, споживач змушений оплатити демонтаж-монтаж лічильника, його ремонт, повірку, а також здійснити оплату за спожитий природний газ відповідно до діючих норм і тарифів за термін, що минув з моменту останньої повірки, але не більше ніж за півроку.
„З кожним роком кількість втручань у роботу газових лічильників збільшується. У такий спосіб деякі споживачі намагаються спотворити покази приладу обліку або, іншими словами, здійснити крадіжку газу. З підвищенням ціни на газ можна тільки припускати, наскільки збільшиться кількість несанкціонованих втручань задля зменшення плати за спожитий газ”, – зауважив головний метролог „Львівгазу” Ігор Химиця.