ОСТАННІ НОВИНИ

Обговорили плюси і мінуси адміністративно-територіальної реформи на Львівщині

|

Сьогодні під час засідання представники ЛОДА, міськради, Асоціації міст України, голови Пустомит та Городка обговорили позитивні та негативні сторони проведення адмінстративно-територіальної реформи в Україні. Найбільше зауважень учасники засідання мали через те, що наразі не зовсім зрозумілий метод реалізації реформи та не впорядковано ряд законів, без яких її проведення буде неможливим.


“Забудьмо про сільські ради, є самодостатнє село, громадяни якого хотіли б якомога ближче отримувати послуги, які їм надає держава, а тому стоїть питання, щоби повноваження з райцентрів максимально наблизити до мешканців села. З повноваженнями передаватиметься і певне фанансування. Значить, буде не один райцентр до якого треба далеко добиратися, а таких центрів в межах району буде 10-15, дивлячись яка чисельність по районах” – повідомив керівник апарату ЛОДА Володимир В’язівський. Він переконаний, що це не стільки укрупнення сільських рад, як роздрібнення повноважень районних адмінстрацій: “Люди максимально щвидко зможуть отримати вигоди і це позитив”. В’язівський зазначив, що АТО не матиме суду, прокуратури чи податкової, для цього громадянам доведеться таки їхати в район.

Водночас, він наголосив, що зараз навіть не йде мова про те, що АТО має нараховувати 5 тисяч людей, просто має бути максимальна кількість громади, яка зможе утримувати керівний апарат і бути самодостатньою. “На цьому етапі з мінусів бачу одне – Кабмін не запропонував по якій формулі ми маємо опрацьовувати податкову базу і фінансування на місцях: які податки туди входитимуть і наскільки їх вистачатиме, щоби кошик послуг який має дати влада на місцях наповнявся” – вважає В’язівський. Проте, на його думку, це одночасно є і плюсом, оскільки кожен район зможе визначити які податки максимально потрібні АТО, щоби виживати, і пропозиції можна буде подавати з низу.

На думку секретаря Львівської міської ради Зеновія Сірика, складність полягає в тому, що в процесі вихоплено певні елементи, які неможливо реалізувати без розуміння концепції по проведенню адмінстративно-територіальної реформи. “Потрібно буде з ніг на голову поставити податкову систему, оскільки базовими податками у світі є податки з майна та землі” – вважає він.

Виконавчий директор ЛРВ “Асоціації міст України” Юрій Баран повідомив, що у процесі проведення реформи буде ліквідовано райдержадміністрації, що дозволить керувати органам місцевого самоврядування – це, на його думку, позитив. Проте, за словами Ю. Барана, доведеться внести зміни до закону про місцеве самоврядування, до бюджетного та земельного кодексу, а також – до закону про вибори. Він наголошує, що впроваджувати реформу аж ніяк не можна напередодні цих виборів, а лише за рік перед наступними.


Міський голова Пустомит Володимир Кардаш переконаний, що з введенням реформи малі міста нарешті перестануть бути серйозними донорами для районного бюджету. А мер Городка Микола Савка вважає, що позитивом буде децентралізація влади, принцип повсюдності та самодостатність АТО. А негативи він вбачає радше не в законопроекті, а у формі його обговорення.


Директор Західноукраїнського регіонального навчального центру Петро Мавко зазначив, що може виникнути проблема з кадрами, оскільки наразі в селех, наприклад, практично немає людей, які змогли б працювати в органах місцевого самоврядування.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *