Степан Кубів, депутат Львівської обласної ради, заступник голови бюджетної комісії, про бюджет Львівщини-2011

Львівський портал

|



«Ми не усвідомлюємо сьогодні, що йде реальне
продовження кризи, що була у 2008-2009 роках.

Ми говоримо про видаткову частину, тоді як варто
робити акцент на дохідній частині. Звичайно, задовільнити всі інтереси
бажаючих, усі програми, усі територіальні громади – нереально. Платежі, як і в
минулому 2010 році були непроплачені, це понад 200 млн грн., так і сьогодні не проплачено
143 млн грн. станом на 5 січня.  Це
говорить про дисбаланс і відсутність коштів у державному казначействі.

Друге. Ми рапортуємо про перевиконання
дохідної частини бюджету, але не проводимо проплати – це свідчить про
неправдиву інформацію, або брехню, яку представляємо виборцям.

Третє. Ми повинні провести інвентаризацію, як
дохідної, так і видаткової частин. І розібратися, яка є проблема.

 А
проблеми на Львівщині основні є такі: митні вантажі, які проходять через регіональну
митницю – розмитнюються за межами Львівщини. Область втрачає.

Другий важливий аспект – багато юридичних підприємств
реєструються не у Львівській області.

Третя позиція. Запровадження податкового
кодексу для малого і середнього бізнесу, приватних підприємців на сьогодні
заморозило на певний термін діяльність. Через страх і нерозуміння. Сьогодні необхідно
проводити роз’яснювальну, методичну роботу.

І найголовніше, що децентралізація бюджету,
яка була проведена запровадження бюджетного кодексу на рівні України,
відображає більшу відповідальність низової ланки розподілу розпорядника коштів
– це районні, селищні, сільські бюджети.

Тому з боку обласної влади, а йдеться й про
раду, адміністрацію, податкову, включаючи асоціацію міст – необхідно максимально
часу приділити навчанню, роз’яснювальній роботі. Для того, щоб люди зрозуміли,
що децентралізація коштів несе відповідальність. Бюджет не може наповнюватися
просто так.

Яке основне завдання влади? Використання
прикладної науки і наукоємного виробництва, щоб наші товари були конкурентноздатними
за стандартами СОТ.

Якщо проаналізуємо статистику Львівщини, то на
сьогодні 13-14 підприємств виготовляють продукцію, яка може конкурувати на
ринку, а 4 роки тому ми мали 56 таких підприємств. Це свідчить, що
інтелектуальний капітал, а це викладачі, науковці з прикладної галузі
виїжджають за кордон.

Тут завдання стоїть для влади, щоб на форумах,
які щорічно проводять, більше приділялося інтелектуальному продукту,
інноваційно-інвестиційним проектам і створенню конкурентної продукції. Звичайно
усі ці напрямки носять за собою цілі програмні документи. Але передусім ми
повинні не брехати людям, бути відповідальними за виступи і розуміти, що треба
більше працювати з дохідною частиною, ніж з видатковою.

Відносно фінансування програм обласного рівня.
Ми їх маємо проінвентаризувати й усі неефективні маємо призупинити або взагалі
закрити. Час на інвентаризацію визначено – до лютого. Хочемо залишити тільки те,
що стосується захисту людини: медичні програми, соціальні програми, деякі
програми сільського господарства із акцентом на конкурентність та із залученням
малого та середнього бізнесу.

Перший квартал буде надзвичайно тяжкий, це вже
помітно за перші п’ять, шість днів роботи. Тому що зміна філософії бюджетного
кодексу не збільшує, а зменшує бюджетні надходження у першому кварталі. Ті
перехідні залишки, про які хвалиться влада – 15 чи 30 мільйонів, а з другої
сторони 147 мільйонів не проведених платежів за минулий рік. Це говорить про
мінусове сальдо. І це ставить проблему і нові завдання перед нами».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.