У Львові збудують новий міст на вулиці Омеляна Ковча, який з’єднує місто з мікрорайоном Рясне. Міст, який є зараз, визнали аварійним. Про це Львівському порталу повідомили в пресслужбі Львівської міської ради.
Міст було визнано аварійним ще у 2008 році. У 2023 році фахівці «Центру діагностики залізничної інфраструктури» провели повторну перевірку та визнали його дефектним. Тому, для забезпечення безпеки руху поїздів, автотранспорту, пішоходів необхідно вжити термінових заходів.
«Цей шляхопровід на нашому балансі, він побудований ще у позаминулому столітті. Звісно, за стільки років експлуатації міст вже технічно застарів, адже коли будувався, то був розрахований на менші навантаження. Залізниця намагається його підтримати в робочому стані, регулярно проводимо поточні ремонти, але до капітальних все ніяк не доходило, бо це великі кошти і великий обсяг робіт, тому все відкладалося на майбутнє. Але капітальний ремонт є дуже потрібним», – розповідає Олександр Тіряєв, заступник начальника колії регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця».
Як розповідає Олег Забарило, директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради, місто розробило проєкт будівництва дублюючого моста і готове приступати до його облаштування.
«Вже розроблено проєкт і погоджена експертиза на будівництво нового дублюючого шляхопроводу поруч з існуючим. Зараз необхідно провести закупівлю, щоб ми могли розпочати роботи без закриття старого мосту. Зведення нового моста дасть можливість закрити існуючий на ремонт, та в подальшому організувати кільцевий рух на цьому напрямку», – повідомив Олег Забарило, директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради.
Вартість робіт з будівництва нового моста становить приблизно 114 млн грн. Як пояснює Микола Власюк, директор ЛКП «Львівавтодор», яке було замовником проєкту, зараз триває погодження документів, щоб оголосити закупівлю.
За словами Ігора Зінкевича, депутата та голови транспортної комісії Львівської міської ради, цього року у бюджеті міста передбачено 11 млн грн на цей об’єкт.
«Ми прекрасно розуміємо, що це критична інфраструктура і з ним треба працювати. Тому у бюджеті кошти передбачали, депутати проголосували. Всі розуміють, що це єдина зв’язка з Рясне-1 та Рясне-2, і вона потребує ремонту вже давно. Тому сподіваюся, що у максимально короткий термін все буде зроблено», – зазначає Ігор Зінкевич.
Водночас мешканці занепокоєні станом моста і переживають, щоб мікрорайони не залишилися без сполучення.
«Міст вже сиплеться і ми переживаємо, бо і Рясне, і Рясне-2 залишиться без нормальної сполучення зі Львовом. Тому ми зверталися до всіх депутатів, щоб підтримали будівництво нового моста. І от коли маємо всі погодження, може виникати питання, що це не є першочерговий об’єкт. Але якщо наявний завалиться, і не буде нового, то ніхто не матиме як їхати, адже це критично важлива ділянка. Розроблений проект будівництва нового моста – це дуже хороше рішення. Хай починають і роблять», – наголошує Тарас Стаховський, мешканець мікрорайону Рясне-2.
Довідка
Металевий шляхопровід з кам’яними опорами на вул. О. Ковча був побудований в 1888 р. Довжина мосту 28,5 м. Під мостом проходять 2 залізничні колії. Перші ознаки деформації кладки стояків моста були зафіксовані ще у 1960 році: у кладці зворотних стін з’явилися тріщини через збільшення постійного навантаження. У 1974 року розкриття тріщин становило 4 мм, у 1982 році – 20 мм на лівому стояці та 12 мм на правому. З 2000 р розпочалася активізація розвитку тріщин.
Маркіян Рой