У четвер, 5 жовтня о 17:00 на Міжнародному фестивалі сучасної музики «Контрасти» звучатиме музика молодих львівських композиторів. Про це Львівському порталу повідомили організатори заходу.
Для більшості слухачів «Контрасти» вже знайомою є з музикою львівських композиторів нової генерації, студентів-композиторів Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка. Організатори фестивалю впевнені, що саме звучання власного твору в професійному виконанні на великій сцені є необхідним для молодих композиторів поштовхом до творення.
На цей раз композитори випробовуватимуть поєднання препарованого фортепіано та електроніки. Початкова ініціатива зі створення цих творів зародилась в рамках курсу композиторських технік XX-XXI століття і поступово переросла у повноцінний творчий проєкт. Попри те, що в рамках проєкту стояла чітка умова щодо використаних інструментів, кожен з композиторів пропустив це завдання крізь себе та наділи музику власним стилем та міркуваннями, деякі з них підлились думками стосовно творів.
“Сама електронна версія твору виникла рік тому, в голові була ненависть яка перекликалась з молитвою, це і стало основою всього твору. Препароване фортепіано доводить твір до цілісності. Це будуть перші мої виконання де застосовується електроніка, тому для мене таке компонування є новим досвідом, який спонукає послухати цей резонанс і у своїй голові”, – розповів про свою пʼєсу “Oratio Desperationis” Марʼян Філь.
Своїми враженнями поділилась і композиторка Аліса Формазюк:
“Мій твір “Reflection”, що в перекладі з англійської значить “Роздум” є глибоко філософським. Його суть передати ті відчуття, які переживає людина, думаючи про щось хвилююче, важливе для неї, чи навіть ризикове. Ця музика передає безперервні коливання від “так” до “ні”, сумніви, миті страху, часом зневіру і втрату сенсу у міркуваннях.”
Про використання електронної музики у своїх творах та премʼєру другої частини циклу “Три Душі” розповів Денис Кучер:
“Ідея з’явилась ще минулого року, коли я почав працювати над циклом творів, присвячених творчості Т. Г. Шевченка. Елементи препарації використовувались у І-му творі циклу, а другий ” Три душі” – написаний з максимальним використанням цієї механіки. Під час написання (як і прочитання поезії) я відчував постійну напругу, страх та відчай. Твір переносить мене в село Суботове, де й відбувались події.
Музика такого формату та музика електронна – це напрями, в котрих я планую працювати надалі”.
Окрім нового досвіду проєкт також став можливістю нового висловлювання про події, для яких кожному з нас зараз складно добрати слова. Ігнатій Мойсеїв присвятив свій твір “Душі їх…перебуватимуть…” памʼяті друга та військового Назарія Гладкого:
“Назва твору відсилає до текстів похоронних богослужінь християн східного обряду, та натякає на переконання в християнській ідеї безсмертності людини: навіть після відходу з цього світу тілесно, наші воїни залишаються з нами своїми душами, щоб підтримувати нас надалі, вже на новому рівні. Задумом твору стало передати шлях душі, від моменту смерті і виходу з тіла, до переходу в інший світ, нематеріяльний…
Я присвятив цей твір хорошому другу, з яким познайомилися на початку повномасштабного вторгнення російських загарбників, та який пішов на війну і загинув, поклавши своє життя за наше право жити і творити у вільній країні”.
За 29 років свого існування фестиваль “Контрасти” став без перебільшення знаковою та очікуваною подією року. Це фестиваль, на якому звучали та звучать твори професорів музичної академії, відомих сучасних композиторів, людей які формують уявлення про нову українську музику. Тож почути й свій твір на “Контактах” важливою подією в житті молодих композиторів.
Детальніше про подію можна дізнатись за посиланням. А також познайомитись з календарем “Контрастів”.
Омелян Шевчук