ОСТАННІ НОВИНИ

Заборона на електронні та ароматизовані сигарети: що треба знати

Маркіян Рой

|

З 11 липня в Україні заборонили рекламу електронних пристроїв для куріння, продаж неповнолітнім е-сигарет, рідин до них, а також виробництво ароматизованих цигарок. Про це Львівському порталу повідомили в Міністерстві охорони здоров’я.

Саме віднині, 11 липня, набувають чинності зміни до закону №1978, які забороняють рекламу пристроїв для куріння (наприклад, IQOS, GLO, JUUL та інші), електронних сигарет, рідин та контейнерів до них, продаж цих товарів особам, що не досягли 18 років.

Також в Україні більше не вироблятимуть для внутрішнього ринку ароматизовані сигарети та рідини до е-сигарет зі смаками.

Відтепер в Україні заборонено продавати:

  • тютюнові вироби з ароматичними добавками (енергетичні добавки, вітаміни, кофеїн, таурин; добавки, які роблять викиди диму кольоровими), які могли вводити споживачів в оману щодо наслідків вживання тютюну;
  • сигарет та тютюну для самокруток (зокрема, фільтр, папір, капсула, яких містить тютюн або нікотин, або смако-ароматичні добавки).
  • рідин із нікотином чи без, які містять смако-ароматичні добавки (зокрема, зі смаком фруктів, ментолу чи кофеїну).

Залишки тютюнових виробів, е-сигарет та рідин до них із добавками виробники все ще зможуть розпродавати ще протягом року, до липня 2024-го. Нове законодавство передбачає 1020 грн штрафу за реалізацію таких тютюнових виробів неповнолітнім. При повторному порушенні його розмір зростає удесятеро, тобто до 10 200 грн.

Крім того, в Україні визначено громадські місця, де заборонено курити будь-які електронні сигарети:

Також під заборону підпадає реклама тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них. Йдеться як про рекламу у точках продажу, в транспорті, в Інтернеті, на телебаченні чи як спонсорства на публічних заходах.

Під забороною також є безоплатна роздача та обмін будь-яких е-сигарет, пристроїв для нагрівання тютюну, адже такі дії спрямовані на покращення впізнаваності брендів. Не можна й продавати електронні пристрої для куріння у наборах з іншими товарами.

За порушення норм щодо реклами передбачено 30 000 грн штрафу (за кожен виявлений факт). При повторному порушенні протягом року –50 000 грн штрафу.

Контроль за дотриманням заборони реклами та правил маркування тютюнових виробів покладено на Держпродспоживслужбу. Повідомити про порушення може кожен за допомогою електронної форми.

Всі вищевказані законодавчі нововведення покликані захистити здоров’я дітей, вберегти їх від початку куріння та зменшити поширеність куріння серед молоді.

«Саме внаслідок ароматичних добавок та агресивної реклами електронних пристроїв для куріння в Україні кожна п’ята дитина віком від 13 до 15 років курить е-сигарети. Це катастрофічні цифри», – розповів експерт антитютюнового руху, виконавчий директор ГО «Центр громадянського представництва «Життя» Дмитро Купира.

Як додають у ГО «Життя», заборона рекламування тютюнових виробів також є важливим кроком на шляху приведення українського законодавства до європейських норм.

Щорічно від хвороб, спричиненим курінням, в Україні помирають близько 130 тисяч людей. В масштабах світу цифра сягає 8 млн людей.

Крім того, транснаціональні тютюнові корпорації безпосередньо допомагають РФ продовжувати війну. За інформацією Київської школи економіки, три з чотирьох найбільших тютюнових корпорацій (PhilipMorris, JapanTobacco International таBritishAmericanTobacco) продовжують роботу в Росії.

За 2022 рік  тютюнові компанії-колаборанти разом сплатили у військовий бюджет країни-агресора 19,5 млрд доларів. За ці кошти ворог може виробити близько 19 500 ракет «Калібр», якими обстрілюють міста України або зібрати 6 500 танків Т-72.

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.

Інфографіка: МОЗ, Ювенальна поліція України, ГО «Життя»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *