ОСТАННІ НОВИНИ

В Україні нові правила авіаперевезень. Що змінилося?

Андрій Котенський

|

В Україні набирали чинності зміни до авіаційних правил «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу». Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі Державіаслужби України.

 

Зокрема, зміни передбачають більш ширші повноваження авіаперевізників у порівнянні з нормами, що діяли. Завдяки цьому авіаперевізники можуть самостійно встановлювати час початку та закінчення реєстрації на рейс, час закінчення посадки пасажирів на борт повітряного судна, а також самостійно визначати свою політику щодо перевезення ручної поклажі.

Окрім цього, у контексті спрощення процедури реєстрації пасажирів, визначається, що реєстрація пасажирів та оформлення багажу здійснюються на підставі квитка та одного із документів, що посвідчують особу, визначених законодавством України.

 

Ключові зміни у законодавстві проаналізувало видання Avianews:

Реєстрація та посадка на рейс

Для авіакомпаній зняли обмеження на встановлення часу закінчення реєстрації і посадки. Відтепер вони повністю регулюється внутрішніми правилами перевізників. Раніше реєстрацію можна було закрити за 45 хвилин до вильоту, посадку – за 15 хвилин до вильоту.

При реєстрації на рейс можна використовувати документи в електронному вигляді. Таким чином, в законодавстві дозволили застосування електронного додатка із документами «Дія».

Ручна поклажа

Авіакомпанії звільнили від необхідності прикріплювати бирку «в кабіну», «ручна поклажа», «Approved Cabin Baggage», яка розміщувалася на предметах, що перевозяться в салоні літака.

З правил прибрали обов’язкову вимогу перевозити безкоштовно в салоні літака жіночі або чоловічі сумки, папку для паперів, верхній одяг, жакет, парасольку або тростину, друковані видання для читання в польоті.

Умови перевезення ручної поклажі тепер повністю регулюються авіакомпаніями. Виняток зробили для дитячого харчування, дитячого дорожньої люльки для немовлят до 1 року, дитячої коляски, милиці, інвалідного візка, які як і раніше в списку дозволених до перевезення понад норму.

Перевезення тварин

Державіаслужба прибрала обмеження, згідно з яким в салоні літака могли перевозитися невеликі тварини вагою до 8 кг з урахуванням перенесення. Тепер дозволену вага регулює авіакомпанія. Даний пункт легалізує поточний стан речей, коли ряд авіакомпаній допускають в салон більш важких домашніх улюбленців. Наприклад, МАУ і SkyUp вже збільшили норму ваги тварин з 8 до 10 кг.

Безкоштовне перебронювання при втраті стикування

Попередня версія правил передбачала можливість безкоштовного перебронювання квитка при зриві стикування, навіть якщо перевезення оформлювалось різними замовленнями.

Тепер цей пункт виключений з правил. Однак де-факто більшість авіакомпаній забезпечують гарантію стикування тільки при оформленні перевезення єдиним квитком.

Скасування рейсу

Державіаслужба прирівняла затримку рейсу більш ніж на 48 годин до його скасування.

При цьому тепер скасуванням не рахується зміна аеродрому вильоту або прильоту в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці.

Рейс також вважається виконаною у разі передачі його виконання іншому авіаперевізнику, який забезпечує перевезення всіх пасажирів переданого рейсу спеціально організованим рейсом.

Ліміт компенсації

Державіаслужба підняла ліміт компенсації за затримку рейсу з 4694 до 5346 спеціальних прав запозичень (близько $ 7,6 тис.). У разі втрати або пошкодження багажу цей ліміт збільшений з 1111 до 1288 спеціальних прав запозичень (близько $ 1,8 тис.).

Однак для пасажирів отримати максимальну компенсацію практично нереально. Для цього необхідно пред’явити документальні підтвердження понесених втрат.

Наприклад, якщо з багажу пропав ноутбук, або техніка була пошкоджена, необхідно пред’явити чек на покупку. При цьому авіаперевізник може виплатити компенсацію з урахуванням амортизації.

Деякі українські авіакомпанії можуть виплачувати компенсації з розрахунку $ 20 за 1 кг багажу незалежно від вартості речей.

Використання посередників

Новими правилами Державіаслужба ускладнила роботу посередників, які допомагають пасажирам в отриманні компенсацій від авіакомпаній.

Тепер на запит уповноваженого органу з питань цивільної авіації такі посередники повинні пред’являти оригінал документів, які підтверджують повноваження, в тому числі копію посвідчення особи пасажира.

Фото: Аеропорт “Львів”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *