Які галузі виросли на карантині: інфографіка

Соломія Головіна

|

Карантин призвів до зниження ділової активності загалом, однак це стосується не всіх учасників ринку. YouControl дослідив, у яких галузях відбулось пожвавлення.

 

Щоб зрозуміти, наскільки постраждав український бізнес від карантину, аналітики YouControl, системи для перевірки контрагентів, зібрали та дослідили дані щодо відкриття та закриття компаній у період з 12 березня до 15 квітня цього року та порівняли їх із аналогічним періодом минулого року.

Згідно цими з даними, спостерігається зниження темпів створення нових компаній, це говорить про значний спад ділової активності. Як зазначають експерти, темпи створення компаній за досліджуваний період знизилися на 54,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Якщо у 2019 році  інформація у ЄДР свідчила про появу 5 452 нові компанії, то зараз можна нарахувати лише 2 471 фірму.

(Натисніть на зображення для збільшення)

 

«У деякі дні відбувалося до 50 закриттів бізнесу. І це більш вагомий удар по майбутньому розвитку економіки нашої країни, ніж навіть процес закриття старих бізнесів», ‒ наголошують аналітики.

При цьому зазначають, що є низка галузей, динаміку розвитку яких можна оцінювати як позитивний тренд, ‒ реєстрацій нових компаній у них зафіксовано навіть більше, ніж у той же час рік тому. Так, через значне посилення уваги мільйонів споживачів до стану власного здоров’я та профілактики захворювань ринок медичних послуг і фармпродукції відчуває стрімкий підйом.

Лідерами за кількістю новостворених юросіб стали компанії, основний вид діяльності яких:

  • виробництво фармацевтичних препаратів і матеріалів (збільшилась на 600%);
  • виробництво парфумерно-косметичних засобів (на 100%);
  • добування мінеральної сировини для хімічної промисловості та виробництво мінеральних добрив (на 100%).

За даними YouControl, чисельність компаній з виробництва фармацевтичної продукції у 2020 році зростала швидше, а кількість нових фармоптовиків лишилася практично незмінною.

Генеральний директор аналітичної компанії Pro-Consulting Олександр Соколов доводить, що саме за рахунок реалізації медичних виробів зростає ринок, тому що роздрібний продаж препаратів контролюють три великих оператори, а виробництво лік ‒ це складний бізнес з високим бар’єром входу. «Наразі всі компанії, які могли з’явитися за період карантину, є дрібними ситуативними продавцями, переважно медичних виробів», ‒ вважає він.

Галузі, по яких, здається, нанесено «смертельного удару», виживуть та будуть ще добре себе почувати, впевнений виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський. У першу чергу це стосується офлайн-торгівлі та класичного громадського харчування. «Велику кількість категорій товарів далі буде зручніше обирати офлайн, а кафе і ресторани далі будуть задовольняти більші потреби, ніж просто закинути в себе гарячу їжу», ‒ каже він.

Онлайн-торгівля продовжить зростати і після закінчення карантину. Це Гліб Вишлінський пояснює тим, що багато рітейлерів нарешті налагодять омніканальність і багато споживачів вперше спробують онлайн-замовлення і їм це сподобається.

Додає оптимізму думка експерта стосовно інвестицій в ІТ-рішення. За його словами, компаніям потрібен перехід на сучасні моделі роботи, тому вони будуть вкладатися в технологічну трансформацію бізнесу.

«Уникнути найбільш песимістичного сценарію падіння економіки допоможе підтримка існуючих бізнесів, які відчувають серйозні труднощі під час антикризової трансформації. Наразі бізнес очікує на низку рішень від уряду у спрощенні оподаткування, а також появу регуляторних актів та законів, які підживлять ділову активність. Якщо не направити сьогодні податки на підтримку бізнесу, то завтра доведеться витратити значно більше на біржу праці», ‒ вважає засновник та СЕО YouControl Сергій Мільман.

Нагадаємо, що карантин в Україні мав завершитися 24 квітня, однак у зв’язку з поширенням коронавірусної інфекції уряд продовжив його до 11 травня.

Раніше прем’єр-міністр України Денис Шмигаль продемонстрував напрацювання стратегії виходу держави з карантину, наголосивши, що у травні України має йти на роботу.

Як відомо, в Україні зафіксували найвищий за 15 років рівень безробіття. Так, за місяць карантину кількість безробітних в Україні зросла на 1-1,3 млн осіб та становить 2,5-2,8 мільйонів людей.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *