Напередодні виборів Facebook оприлюднив інформацію, скільки заплатили кандидати у президенти України за рекламу в соціальній мережі. Аналіз цих даних провів громадський рух «Чесно», і опублікував їх на своїй сторінці у Facebook, передає Львівський портал.
«Напевно, коли у штабах політиків запускали кампанії на десятки тисяч доларів (у тому числі, щоб очорнити конкурентів), не очікували, що Facebook візьме і прямо перед виборами почне відкривати ці дані! Звітуємо, що нарили:
1) Наприклад, лише один допис від сторінки “Я за Тимошенко – фанклуб” прорекламували на суму між 10-50 тисяч доларів. (Це поки найдорожчий пост, що нам вдалось знайти).
2) На офіційній сторінці Тимошенко теж рекламують багато, але бюджети вже скромніші – від 1 до 5 тисяч доларів.
3) Іноді кандидати більше вкладаються в антирекламу конкурентів. Наприклад, найдорожчий допис на сторінці Олександра Вілкула присвячений критиці Порошенка. За нього заплатили від 500 до 999$. Всі інші дописи на його сторінці дешевші.
3) Значні обсяги реклами є у Юрія Дерев’янка. Частина дописів коштувала кандидату також від 1 до 5 тисяч доларів. Аналогічні за вартістю дописи є і від сторінки “Порошенко2019”.
4) Інна Богословська (або хтось від її імені) платить за рекламу в російських рублях», – повідомили активісти.
У частині випадків Facebook навіть оприлюднив інформацію про те, хто платить за рекламу. Так у випадку з офіційною сторінкою Тимошенко рекламу оплачує ТОВ «Сучасні рекламні рішення». Проте все ж частина сторінок політиків і про політику (за чи проти кандидатів) ще в тіні.
Фото: facebook
Соломія Григор'єва