Львівське комунальне підприємство АТП-1 заплатило понад 400 тисяч за системи обліку пасажирів у автобусах, але не використовує їх. Попри те із 1 лютого пасажири міського громадського автотранспорту змушені платити за поїздку 7 гривень. Перевізники вказували й вищу суму як економічно обґрунтовану, але на які прибутки та на який пасажиропотік вони опиралися, невідомо, повідомляє Ратуша.
Вочевидь, чиновники та перевізники й не хочуть рахувати кількість пасажирів львівського автотранспорту, це їм невигідно, як і бачити реальні цифри прибутків. Інакше у Львові вже почали б впроваджувати електронний квиток, на який ми взяли кредит ЄБРР.
«Електронний квиток у Львові мали б впроваджувати вже в листопаді 2018 року. Саме це обіцяли чиновники, коли брали згоду міської ради на кредит від ЄБРР. Те, що е-квитка сьогодні немає – вина профільних чиновників та результат їхньої бездіяльності», – переконаний депутат Львівської міської ради Валерій Веремчук.
Водночас стало відомо, що у Львові існують автоматичні системи обліку пасажирів, які можуть фіксувати всіх людей, які заходять у маршрутку та виходять з неї. І львівське АТП-1 уже закупило декілька таких систем, однак про них чомусь не знають депутати.
«Інформація про їхню закупівлю є на сайті «Прозорро». Перша закупівля — 4 системи за 138,5 тисячі гривень, друга — 6 систем за 276 тис. гривень, — розповів «Ратуші» Антон Лягушкін, громадський активіст та керівник ГО «Львів’яни за електротранспорт». – Система зараховує, коли пасажир входить у салон автобуса і коли він виходить. Це дає змогу легко визначити кількість пасажирів, які користуються транспортом. Далі можна було б порахувати виторг водія, поділити на вартість проїзду і знати, скільки людей платить. Декілька разів провести контроль, і ми б знали, скільки у нас пільговиків. Варіант простий, але ні перевізникам, ні міській владі облік пасажирів не потрібен».
Водночас, у Львівській мерії про електронний квиток говорять не надто активно. Натомість просять пасажирів брати у водіїв паперові квитки. Проте порахувати пасажиропотік з допомогою цього методу практично нереально.
Валерій Веремчук переконаний, що суттєвою допомогою в обліку пасажирів може стати впровадження контролю на маршрутах. «Контроль на лініях підніме рівень оплати та поліпшить ситуацію з обліком пасажирів, адже всі вони вимагатимуть квитка. Це швидкі й недорогі рішення, до яких можна вдатися, доки чиновники не зроблять свою роботу та у Львові не з’явиться електронний квиток, — каже депутат. – Ще одне: збільшується відсоток оплати за проїзд в електротранспорті через телефон, бо це вигідно та зручно. Було б дуже добре, якби таку опцію ввели й автоперевізники».
Раніше Львівський портал повідомляв, що вартість проїзду у міських маршрутках пропонують підняти до 8-9 гривень, щоб найняти продавців квитків. Відповідну петицію зареєстрували до Львівської міської ради в Єдиній системі електронних петицій.
«Пропоную підвищити вартість проїзду до 8 чи 9 гривень, за ці додаткові кошти найняти продавців квитків у автобуси та маршрутки. Вони працюватимуть безпосередньо на місто, а не на окремих перевізників, продаватимуть два види квитків: звичайні та пільгові (безкоштовні). Така посада буде тимчасовою, до повного введення електронного квитка», – пояснює Христина Козій.
Проте з потрібних для розгляду 500 голосів петиція наразі зібрала лише трохи більше 40.
Фото: За якісний транспорт
Андрій Котенський