ОСТАННІ НОВИНИ

У Садового забули про несправність автобусів «ЛАЗ», коли мова пішла про майже 20 мільйонів?

Єва Корнійчук

|

У Львівській міській раді таки планують виконати рішення сесії щодо виплати 19,5 млн грн факторинговій компанії «Оптимум-Фактор» за автобуси «ЛАЗ», що були закуплені  у 2012 році. Про це сьогодні, 25 жовтня, під час брифінгу повідомила головний юрист міськради Гелена Пайонкевич, передає кореспондент Львівського порталу.

У мерії хваляться: завдяки переговорам вдалося аж на 4 млн грн зменшити суму заборгованості перед цією фірмою.

«У 2009-2010 роках АТП №1 придбало автобуси у «Львівських автобусних заводів». Придбання автобусів здійснювалось за кошти міського бюджету. Не за кошти АТП. З цього часу місто не розрахувалося з «ЛОЗ» за поставлені автобуси. Сьогодні є ряд судових рішень, які набрали законної сили. Сума заборгованості зі всіма витратами складала 28 мільйонів гривень. У 2017 році «ЛАЗ» продали свою заборгованість компанії «Оптимум-Фактор».  У результатів певних переговорів нам вдалося досягнути зменшення офіційної суми заборгованості. Це був наш основний аргумент, чому ми з ним погодилися. У першу чергу місто замість 28 мільйонів мало би заплатити 20 мільйонів гривень цій компанії. Крім того є досягнута домовленість, що будуть повернені борги нашим комунальним підприємствам. Це заборгованість перед «Львівтеплоенерго» і «Львіводоканалом» –  близько трьох мільйонів», – озвучила офіційну позицію міськради Г. Пайонкевич.

Також вона повідомила, що міськрада уже заплатила 5 мільйонів підприємству.

«Перед розглядом питання можливості винесення цього питання на засідання сесії міської ради АТП №1 офіційно заплатило на рахунки виконавчої служби частину суми заборгованості 5 млн гривень, з яких була виплачена заробітна плата працівникам автобусного заводу», – зазначила посадовиця.

Водночас ні в АТП №1, ні в юридичному управлінні міської ради не можуть знайти відповідь на запитання: чому цей борг місто вирішило сплатити саме зараз?

«Я не можу це прокоментувати, бо я на підприємстві працюю тільки півтора року і цієї переписки не бачив. Рішення судів стосовно того,що автобуси були неналежним чином зроблені, не було», – сказав керівник АТП №1 Орест Хамула.

«Саме зараз постало це питання, бо є можливість заплатити менше, ніж встановлено рішеннями суддів», – відповіла Г. Пайонкевич.

Окрім того у міськраді заперечують факти несправності закуплених до Євро-2012 автобусів «ЛАЗ», незважаючи на офіційні заяви з цього приводу у 2012-2013 роках.

«Офіційно переписка з  ЛАЗами велася стосовно певної доокомплектації. Жодних рішень суддів у цьому питанні немає, відповідно, вони перебували в тій комплектації, в якій їх прийняли», – зазначив Орест Хамула.

Львівський портал  вирішив опублікувати ретроспективу основних подій довкола закуплених ЛАЗівських автобусів:

Автобуси закуплялися  протягом 2009-2011 років. Закуплялися для всієї України, проте «ЛАЗ» замовлення на 1,5 автобусів так і не виконав.

2012 рік: ЛАЗівські автобуси почали простоювати у парку АТП №1. Тодішній керівник управління транспорту Андрій Білоус стверджував, що ЛАЗ намагається заробити на дешевих китайських комплектуючих.

«У нас 33 автобуси “ЛАЗ”, рівень збірки бажає кращого, м’яко кажучи. Вони постійно ламаються. Завод пояснює це стандартно – неправильна експлуатація, але у інших містах, приміром, Вінниці, такі ж проблеми і такі ж поломки. Причому ціни на автобуси ЛАЗ на 20-30 відсотків вищі, аніж коштують аналогічні нові моделі в іноземного виробника», – цитує екс-посадовця Вголос.

«На маршрути у Львові не виїхало 11 великогабаритних автобусів виробництва ЛАЗ. Ці автобуси переважно стоять через поломки паливної системи, електродвигуна обігріву вітрового скла», – повідомили на комунальному підприємстві АТП №1.

У березні 2013 року тодішній керівник АТП №1 Михайло Сидорович також негативно відгукувався стосовно якості автобусів «ЛАЗ»:

«Є автобуси, які були випущені з заводу не повної німецької комплектації, а такий суржик, скажімо. Ззаду – німецькі комплектуючі, а перед – вони китайські. В актах є зафіксовано, що це неправильна комплектація», – розповідав він тоді журналістам. На той час близько 10 автобусів потребувало ремонту і не виїжджало на маршрути. На той час перевізники Львова навіть думали подавати на завод російського бізнесмена Ігоря Чуркіна до суду, але не подали.

Натомість Ігор Чуркін того ж 2013 року назвав Львів найбільшим боржником «ЛАЗу», заявивши, що місто винне «ЛАЗам» близько 35 мільйонів гривень.

У 2015 році два автобуси «ЛАЗ» згоріли вщент.

А у 2016 році після запуску трамвая №8 на Сихів, з маршруту «4а» зняли великі автобуси-«гармошки», які тепер також простоюють у парку АТП №1.

«Зараз їх недоцільно ремонтувати і недоцільно випускати»,- вважає керівник АТП №1 Орест Хамула.

І уже у 2017 році історія з автобусами «ЛАЗ» почала набирати нових обертів.  міські депутати погодили меморандум про співпрацю між АТП №1 та ТзОВ «Оптимум-Фактор», яким з міського бюджету для АТП виділяється 19 мільйонів на погашення заборгованості за автобуси до «Євро-2012» перед «Львівським автобусним заводом». Власне частку у ТзОВ «Оптимум-Фактор» має Таїсія Саніна – дружина росіянина та власника заводу Ігоря Чуркіна, який свого часу був власником розорив «ЛАЗ».

А ще припалі пилюкою «ЛАЗи» після виплати майже 20 мільйонів дружині росіянина Чуркіна знову обіцяють випустити на вулиці Львова.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *