ОСТАННІ НОВИНИ

Протерміновані ковбаси і шоколадки «по знижці». Як у львівських супермаркетах «розводять» покупців

Катерина Родак

|

Львівські супермаркети «кишать» протермінованою та зіпсутою продукцією. Якщо виділити декілька годин часу і пройтись серед прилавків магазинів, переглядаючи термін придатності, то можна відбити у себе довіру навіть до, здавалося б, найкращих магазинів. Працівники супермаркетів не соромлячись виставляють «просрочку» на знижки, ховають свіжий товар ззаду протермінованого, забувають про дотримання норм температурного режиму. Такі висновки можна зробити після сьогоднішньої перевірки гіпермаркету «Метро» на Городоцькій, 300 у Львові Союзом споживачів України, на якій  вдалося побувати кореспонденту Львівського порталу.

Під час проведення рейду борці за якісні продукти назбирали цілий візок протермінованих продуктів, загальною вартістю близько трьох тисяч гривень. Серед «смаколиків» і вівсяні пластівці, і декілька відер квашеної капусти, солодощі, хліб, м’ясні та ковбасні вироби. За словами виконавчого директора Спілки споживачів України Максима Несміянова, серед усіх категорій товарів, незалежно від ціни та виробника, можна знайти протерміновані харчі.

«Ми перевіряємо національні мережі та міжнародні. «Метро» ми вибрали як міжнародний рітейл, який можна перевірити і подивитися, чи дотримуються вони правил торгівлі, чи у них вища якість,ніж в інших супермаркетах», – розповів експерт.

Власне ревізія супермаркету пройшла відносно спокійно. Директор гіпермаркету постійно супроводжувала ревізорів та виправдовувала наявність протермінованої продукції недостатньою кількістю фахових працівників гіпермаркету.

«Проблема відповідальності кожного співробітника, як він ставиться до своєї справи. Є співробітник, який має завдання і ставиться з розумінням до цієї справи, а є співробітник, який прийде на роботу – відробив, отримав зарплату і все», – каже директор «Метро» Ірина Олійник.

Серед протермінованої продукції, яку вдалося знайти за дві години перевірки, опинились декілька ящиків з пластівцями,термін придатності яких вийшов ще у березні. Решта «просрочки», на кшталт шоколадок, які мали спочити у смітниках ще три місяці тому, зефірок, ірисок, соусів, які зберігалися у занадто теплому середовищі, тощо у принципі, за словами Максима Несміянова, нічим особливо не вирізняється – такі продукти можна придбати на свою біду у ледь не кожному супермаркеті Україні.

«Сьогодні бренд немає жодного значення, ціна товару не має жодного значення, продукція може бути протермінованою або небезпечною для вашого здоров’я. Треба бути дуже уважними, неважливо, куди ви йдете купляти свою продукцію. Ми бачимо багато солодощів, багато соціальних категорій товарів. Вони вже протерміновані, деякі – вже на півроку. Така картинка по всій країні без виключень», – розповідає він.

Часто працівники супермаркетів змішують протерміновану продукцію зі свіжою і неуважний покупець може «клюнути» і непомітно придбати щось несвіже. Також експерти радять споживачам бути обережними із замороженою продукцією, звертати увагу на її упаковку. Якщо поліетилен порвався чи упаковка пошкоджена – це вже привід поскаржитися адміністратору магазину.

«Якщо є кілька термінів реалізації, то дивитись треба на той, що коротший. Тобто є 10 днів чи два тижні, то берете 10 днів», – рекомендує М. Несміянов.

Щодо причини такої жахливої ситуації у львівських і не лише супермаркетах Максим Несміянов називає такі: мораторій на перевірку бізнесу, який діє в Україні вже декілька років, та низьку кваліфікацію працівників торгових мереж.

«Керівництво супермаркету має зробити деякі висновки. Контрольна перевірка однозначно буде – це робиться для того, щоб супермаркети все таки виправлялися і якісно боролися та поважали права споживачів. Сьогодні продукція дорожчає, але її якість падає. Ви купляєте за шалені  кошти товар, а він може бути дуже шкідливим для вашого здоров’я», – каже експерт.

«Ми даємо супермаркету два тижні, бо потрібно провести просвітні заходи з персоналом, зробити кадрові рішення. Потім у будь-який час ми можемо без попередження приїхати і перевірити супермаркет. Споживачам раджу, якщо ви з таким зіткнулися, знімайте це все на відео та заливайте в Інтернет», – додає він.

А тим часом дирекція супермаркету щиросердечно обіцяє усю «прострочку» викинути, а надалі слідкувати, аби протермінованих та неякісних продуктів на поличках не з’являлося.

Що робити, якщо вам попалась протермінована чи неякісна продукція, а ви це помітили вже вдома?

Як заспокоює Максим Несміянов, якщо ви прийшли додому і виявили, що купили зовсім не те, про що мріяли, то це ще не кінець світу.

«До прикладу, ви купили відерце протермінованої квашеної капусти, з’їли половину і аж потім зрозуміли, що вона протермінована. Це не проблема: берете цю капусту, чек та повертаєте її в цей супермаркет. Вони повинні вам повернути кошти.  І скажіть надалі, якщо вам стане гірше, ви викличите швидку допомогу і будете в суді доводити, щоб вони вам оплатили матеріальну та моральні збитки», – розповідає він.

Також споживачам радять завжди зберігати чеки. Насправді їх достатньо сфотографувати, щоб потім висловити своє «фе» супермаркету.

«З чеком ви – покупець. Якщо у вас чека немає, ви не доведете ніколи, що ви купили цей товар у цьому супермаркеті», – каже М. Несміянов.

У разі виникнення труднощів із  супермаркетом споживачам також радять звертатися у профільний державний орган  – Державну службу з безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *