Найімовірніше з липня на Львівщині не вдасться запровадити пілотний проект з монетизації пільгового перевезення. Для цього із держбюджету не виділили коштів, більше того – нема і чіткого механізму реалізації. Про це у коментарі Львівському порталу повідомила директор департаменту соціального захисту населення Львівської ОДА Наталія Кузяк.
«Від початку ми сподівалися на державну підтримку цього пілотного проекту, оскільки пільги, які отримують особи, що мають певний статус для безкоштовно користування проїздом, гарантовані державою. Станом на сьогодні ми, на жаль, ще не маємо підтвердження про те, що нас готові підтримати і виділити якісь відповідні кошти, нема відповідних постанов чи розпоряджень Кабміну щодо механізму цього пілотного проекту», – пояснила вона.
Водночас Наталія Кузяк погодилася, що навряд чи у липні вдасться впровадити монетизацію пільг на проїзд.
«Відсутнє фінансування, а залишається півмісяця…», – прокоментувала вона.
Також директор департаменту соцзахисту ЛОДА розповіла, які зміни чекають в рамках цього пілотного проекту, зазначивши, що монетизація передбачає перехід від оплати перевізникам до виплати грошових коштів безпосередньо пільговикам.
«В ідеалі мало б виглядати так, що кошти б надходили не перевізникам, а на рахунки осіб, які мають право на ці пільги. Відповідно, вони вже б на свій розсуд їх витрачали – або на проїзд, або на власні потреби…», – пояснила вона.
На питання про те, скільки коштів Львівщині потрібно на виплату адресної допомоги пільговикам, яких у області майже 800 тисяч, вона відповіла:
«Ми повинні розуміти, що в кожного такі потреби будуть різні. Адже люди, які живуть у місті, напевно, користуються транспортом частіше, ніж ті, що проживають у сільській місцевості. Тому, подавали певні пропозиції і виводили спільний знаменник: умовно кажучи, 20 поїздок по місту, 10-8 – між містами. Зрозуміло, що можливо не всім цей варіант підійде, але ми напрацьовуємо такий варіант, щоби можна було охопити всіх із максимальним адресним підходом до кожного, в тому числі і тих, хто живе поза межами міста, які в принципі рідко користуються правом на пільговий проїзд.
Подавали пропозиції щодо розміру адресної допомоги, але до конкретного варіанту не дійшли. В принципі, готові розглядати будь-яку фінансову підтримку з боку держави – чи це буде 400 чи 100 мільйонів».
Також Наталія Кузяк зауважила, що найближчим часом департаменти соцзахисту та транспорту Львівської ОДА мають провести зустрічі із перевізниками щодо обговорення проблемних питань і шляхів їх вирішення.
На питання про те, чи можливе із липня обмеження кількості пільгових категорій, які зможуть їздити безкоштовно, Наталія Кузяк відповіла:
«Мені не хотілося б зараз робити якихось негативних чи позитивних прогнозів. Ми ще проводитимемо перемовини, але якщо виникне нагальна потреба обмежити кількість пільговиків, то буде якийсь підхід, щоби максимально охопити людей, які найбільше потребують користування послугами з перевезення».
Також вона наголосила на тому, що ЛОДА неодноразово зверталося до державних органів влади, і незабаром скерують ще один лист, «щоби остаточно вирішити це питання, як діяти далі».
«Сподіваємося, що до тижня часу отримаємо відповіді на питання», – сказала директор департаменту.
Раніше Міністр соціальної політики Андрій Рева заявляв про те, що із липня на Львівщині впровадять експеримент із монетизації пільг.
Водночас додамо, що про це також йшла мова під час наради голови Львівської ОДА із перевізниками області: було домовлено, якщо з 1 липня на Львівщині не впровадять монетизацію пільгового проїзду, то прийдеться обмежувати кількість пільгових категорій, які зможуть їздити у маршрутках безкоштовно.