У Львові готують масштабний перерозподіл ринку перевезення пасажирів під єдиного гравця ринку – ЛК АТП-1, яке формально належить громаді Львова, хоча насправді – міському голові та його оточенню. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі компанії-перевізника «Фіакр-Львів».
За даними перевізника, увесь рік на підприємство «Фіакр-Львів» чинили тиск, намагалися втягнути у провокації, дискредитувати, аби позбутися здорової конкуренції. І вже скоро міські управлінці мають намір відібрати підприємство, замаскувавши рейдерство під конкурс на міські маршрути.
«З дня на день ми очікуємо на оголошення конкурсу на міські перевезення. Нам стало відомо, що, зловживаючи службовим становищем, мерія вирішила створити завідомо неконкурентні умови конкурсу, віддавши міському АТП більшість маршрутів за рахунок саме нашого підприємства. Мета Андрія Садового очевидна – монополізація ринку і створення єдиного комунального АТП-1. А це означає й неконтрольоване підвищення тарифів, і створення умов «під себе» без врахування думки громадськості. На популярній темі підвищення тарифів влада також продовжує спекулювати, дискредитуючи приватні підприємства. Натомість, нагадуємо, ми не вимагаємо збільшення оплати за проїзд, а просимо врегулювати пільгові категорії (монетизація пільг – ред.)», – застерігає перевізник.
Як відомо, конкурс на міські маршрути, згідно постанови Кабміну, мав відбутися ще два місяці тому – у жовтні, адже угоди ЛМР з перевізниками закінчуються 31 грудня.
«Міська влада вочевидь керується власними «законами». Досі не оприлюднено ні прізвищ членів конкурсного комітету, ні самих умов конкурсу для перевізників. Хто і як обиратиме перевізників – невідомо. Зрозуміло лише одне: прикриваючись юридичними «нюансами», мерія спокійно тягнула час, щоб закупити нові автобуси для АТП-1. Логіка проста: в кого більше нових автобусів – той і переможець. Навіть якщо це найгірше АТП за якістю обслуговування у львів’ян. Майбутній конкурс підлаштовують під АТП-1. І це чистої води корупція», – переконані у «Фіакр-Львів».
Водночас, за інформацією від перевізника, місто закупляє автобуси для АТП-1 за ціною потягів, і все це за кошти львів’ян.
«Чотири роки мерія не надає нам прозорих умов роботи на ринку перевезень. Маючи короткострокові угоди, підприємство не може ризикувати великими кредитами. Натомість АТП-1 щорічно отримує кошти від нас із вами, з міського та державного бюджетів. Виходить, заробляючи в рази більше, ніж приватні перевізники, міське АТП отримує дотації як збиткове.
А вартість закупівлі нових автобусів для АТП-1 просто вражає! За ціною одного автобуса приватний перевізник придбав би п’ять! Напевно, такі фінансово-транспортні розрахунки точно комусь вигідні. Та це вже справа НАБУ та прокуратури. Але прикро чути, як мер поливає брудом приватних перевізників, паралельно розтринькуючи кошти громади на автобуси за ціною «потягів», – йдеться у повідомленні перевізника.
Якщо у мерії підлаштують монополію ринку перевезень під АТП-1, «Фіакр-Львів» обіцяє боротися зі зловживанням службовим становищем та відвертим рейдерством у всіх інстанціях.
«Конкурс на міські перевезення передбачає чотири лоти, куди увійдуть автобусні маршрути. Лот для АТП-1 міські управлінці вирішили сформувати за рахунок чотирьох маршрутів, які сьогодні обслуговує «Фіакр-Львів». Чотири маршрути – це 84 автобуси… Це, практично, усунення та знищенням підприємства-перевізника. Таким чином АТП-1 отримає пакет, що перевищує 30% перевезень. А, це – монополізація ринку перевезень. Ми – найстаріше підприємство на ринку перевезень Львова… Будемо відстоювати свої права, затверджені на законодавчому рівні. Будемо звертатися в Антимонопольний комітет, в НАБУ, ГПУ із заявами про монополізацію ринку перевезень, відсутність конкурентних умов, зловживання службовим становищем та відверте рейдерство… У нас єдина вимога: відкритий конкурс та чесні правила гри, відповідно до закону, а не інтересів окремих приватних осіб у мерії», – наголосили у «Фіакр-Львів».