З метою збереження дорожнього покриття автомобільних доріг від руйнування великоваговими транспортними засобами в період спекотної погоди (при температурі повітря понад 28о С) на автомобільних дорогах загального користування Львівської області введено обмеження руху автотранспортних засобів загальною вагою понад 24 т та навантаженням на вісь більше ніж 7 т з 10.00 до 20.00 год. включно.Про це в коментарі Львівському порталу повідомив начальник відділу з ремонтів та експлуатаційного утримання автодоріг та штучних споруд Служби автомобільних доріг у Львівській області Юрій Яблонський.
За словами Ю. Яблонського, Служба автомобільних доріг не лише встановлює відповідні знаки із температурним обмеженням, а й веде перемовини з організаціями, які здійснюють вантажні перевезення.
«Ми зобов’язали наші підрядні організації встановити дорожньо-інформаційні знаки про обмеження руху при перевищенні норм температурного режиму. Тобто при температурі більше 28 °C заборонено рух вантажного автотранспорту. Також ми ведемо перемовини із великими вантажними перевізниками, щоб вони у аномальну спеку утрималися від поїздок. Якщо на дворі більше 27 градусів тепла, то покриття дороги стає в’язким, а найбільше руйнують дороги перевантажені фури. Під їхньою вагою залишається колійність та напливи на асфальтобетонному покритті».
Також він розповів, що на Львівщині великий вантажопотік, адже через нашу область йдуть транзитні шляхи із сусідніми областями та діють шість пунктів пропуску. Відтак на дорогах Львівщини активно застосовують мобільний ваговий комплекс, яким «виловлюють» порушників вагового режиму, бо перевантажені автомобілі також руйнують дорожнє покриття.
«У нас спільно із поліцією постійно працює пересувний ваговий комплекс, що відслідковує зловживання перевізників – транспорт із перевищенням вантажу. Подібний ваговий комплекс – дороге задоволення для держави. Нажаль, він єдиний на теренах Львівщини, однак в ідеалі їх потрібно три-чотири. Цей комплекс мобільно-пересувний, тому ділянку контролю за вантажівками можна постійно змінювати. Графік вагового контролю погоджено спільно із поліцією, а місце постійно змінюють», – повідомив він.
На уточнююче питання кореспондента Львівського порталу, як швидко водіям можна виїжджати на новий асфальт, Юрій Яблонський відповів: «Асфальт має бути укатаний так, щоб на ньому не залишилося жодних стиків, а поверхня стала гладкою. Не можна заїжджати на теплий асфальт, який щойно був закатаний, бо це призводить до тріщин та колії на дорозі, що веде до її передчасного руйнування. Необхідно зовсім небагато часу, аби температурний режим полотна дозволяв його використовувати. Достатньо лише після укатування дороги дати асфальту вистигнути, аби покриття вбулося».
Фото: dt.ua