На Львівщині «шестеро спартанців» блокують кількамільйонну контрабанду Яценюка? (оновлено)

Омелян ШЕВЧУК, Львівський портал

|

У Ходорові шестеро небайдужих активістів зупинили потяг із крупною партією лісу. Документів на деревину ніхто не показує, мало того їм погрожують, а також вони переконані, що перегородили дорогу бізнесу самому екс-прем’єр-міністру Арсенію Яценюку. Хоча підтверджень цьому наразі не мають.

80

За словами волонтера та депутата Жидачівської районної ради Тараса Матвіїва, з моменту блокування потяга пройшло менше доби, а на станцію заїхав наступний потяг набитий деревиною, який навіть не зупинився. Ще один ешелон зробив коротку зупинку і невдовзі утік зі станції.

«Ми викликали СБУ та намагаємося знайти порозуміння з начальником станції «Ходорів», який вчора втік із місця роботи. Наразі вдалося на словах домовитися про огляд документів на деревину без змоги їх фотографування чи копіювання. Зокрема мова про товаро-транспортну накладну й інші документи, що можуть засвідчити законність чи незаконність зрубаної деревини. Якщо нам вдасться з нею ознайомитися, ми із експертами спробуємо перевірити фактаж, чи наявна кількість деревини у вагонах відповідає тій кількості яка є у документах. Також ми хочемо перевірити чи деревину вирубали законно і є на ній відповідні чіпи», – повідомив він.

72

Окрім того стало відомо, що ймовірну контрабанду, яку оцінено в кілька мільйонів гривень, намагається стримати лише шестеро відчайдухів. Цієї кількості людей дуже мало тому інші ешелони деревини прориваються через станцію «Ходорів».

«Наразі нас шестеро активістів та троє працівників СБУ. Слідчі працювали вчора, проте їх вже 14 годин не було на станції. Окрім цього ешелону, який ми зупинили, було ще два впродовж ночі. Вони теж були забиті сосною, але через брак людей ми не змогли їх зупинити. Проте нам вдалося все зафільмувати та сфотографувати. Один із них зробив коротку зупинку, ми зателефонували в поліцію однак жодної реакції не було і він поїхав. А наступний ешелон із кругляками сосни просто промчав повз станцію без зупинки. Наразі  вдалося зупинити 53 вагони сосни, в кожному з яких по 40 кубометрів. Якщо перевести деревину в гроші то при розрахунку вартості одного кубометру сосни – це 70 доларі то вартість зупиненої деревини становить більше трьох мільйонів гривень», – повідомив активіст.

73

На уточнююче питання кореспондента Львівського порталу, чому везуть сосну, а не іншу деревину, Тарас Матвіїв відповів: «Ажіотаж на сосну викликаний мараторієм на рубку деревини, який вступає в силу з нового року. Рубають все, що можуть вирубати, а сосна якраз входить у цей перелік дерев, який з нового року заборонено вирубувати».

«Важливо дізнатися походження цієї сосни та чому на багатьох дерев відсутнє маркування та чіпи. Також важливо знати її кінцевий пункт призначення та власника цієї сировини», – наголосив активіст .

Протистояння з ймовірною контрабандою деревини схоже на протистояння купки спартанців проти перського царя Ксеркса. Але активісти сподіваються, що все обернеться, як у протистоянні Давида та Голіафа. Сподіватися на допомогу не доводиться, проте вони від неї не відмовилися б.

«Нажаль нас дуже мало. Ми вчора заявляли про те, що нам потрібна допомога, проте окрім лайків та коментарів у Фейсбуці жодної допомоги від людей ми не отримали. Окрім закликів у мережі та порожніх слів реакції жодної. Вже навіть не віримо в допомогу. Стає прикро, що наші люди більше коментують, аніж вдаються до конкретних дій. Але навіть зараз від підтримки людей ми б не відмовилися», – зізнається Тарас Матвіїв.

Тим часом про ситуацію із блокуванням деревини знають правоохоронці.

«На даний момент поліція Жидачівського району проводить перевірку даного факту спільно з працівниками СБУ та Управлінням Львівської залізниці. За попередніми даними, цей ешелон прибув на станцію Ходорів транзитом з Південно-Західної залізниці у напрямку Румунії. Слідчо-оперативна група яка з’ясовує законність перевезення деревини,її походження, документальне оформлення, тощо», – прокоментував ситуацію у Фейсбуці керівник Нацполіції Львівщини Дмитро Загарія.

74

Також варто додати, що за даними місцевих мешканців, зрубану деревину везуть через Ходорів до Румунії. Місцеві про це знають та запевняють, що щодня через їхню станцію проходить 5 – 6 ешелонів деревини.

«В Румунії австріяки побудували деревопереробний завод, а румуни заборонили рубку лісу, тож уся сировина їде від нас. Дереза зрубують скрізь де тільки можуть, а найбільше в Івано-Франківській та Чернівецькій областях», – говорить місцевий житель.

Обновлено 19 травня…

Львівська залізниця також прокоментувала блокування в Ходорові вантажного потяга з деревиною

«У Львівській магістралі глибоко стурбовані ситуацію з затримкою руху вантажного поїзда на станції Ходорів. Такі затримки вагонів з лісовою продукцією  по суті є ні чим іншим, як втручанням сторонніх осіб в роботу залізничного транспорту. Ці втручання безпосередньо впливають на роботу залізниці, затримують рух поїздів, призводять до неможливості ефективно використовувати рухомий склад», – йдеться у повідомленні залізничників.

Водночас вони  наголошують, що регіональна філія «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» при здійсненні міжнародних перевезень вантажів, як перевізник, керується Угодою про міжнародне залізничне вантажне сполучення (СМГС). «Стаття 22 СМГС регламентує, що перевізник лише надає послуги з перевезення вантажу, а  стаття 16 СМГС встановлює, що відправник забезпечує правильність відомостей, вказаних у накладній, і несе відповідальність за вказану ним інформацію», – пояснила залізниця.

«Слід зазначити, що вантажі, завантажені у ці вагони, згідно з перевізними документами, прямують на експорт, тому до моменту прийняття вагонів до перевезення залізницею відправник отримує усі дозвільні документи на вивіз за межі митної території України від контролюючих органів, передбачені законодавством України (сертифікати, тощо), про які зазначає в перевізному документі (накладній), як супровідні, а також здійснює митне оформлення вантажу.

Встановлення належності лісової продукції на відповідність до конкретної характеристики Української класифікації товарів зовнішньо-економічної діяльності (УКТЗЕД) не входить до компетенції працівників залізниці, а тому вони керуються дозвільними документами, наданими відправниками, які  видані відповідними контролюючими органами.

У ситуації з затримкою вагонів у Ходорові Львівська залізниця сподівається на якнайшвидше вирішення, адже затримки рухомого складу призводять до погіршення роботи магістралі, зменшення виконаної роботи та втрати фінансових надходжень», – наголошують у прес-службі Львівської залізниці.

91

Сьогодні ж у Ходорові підтвердили часткову контрабанду деревини…

За словами Т. Матвіїва, вдалося поверхнево перевірити увесь потяг і чверть сосни у вагонах везуть із порушенням закону.

«На сьогодні ми разом із працівниками СБУ та держекоінспектором поверхнево перевірили весь ешелон та виявили, що як мінімум чверть вагонів завантажено деревами із порушенням закону. Частина кругляку сосни була не чіпована, або записана, як дрова (вартість дрів у 200 разів дешевша за кругляк сосни – ред.). Після цього «Укрзалізниця» прийняла рішення про зупинку цього потягу для встановлення всіх обставин. Детальніше вивчення документів та вмісту вагонів відбуватиметься вже фахівцями зі Львова. Але вже точно відомо, що найближчим часом вагони в яких виявили порушення нікуди не поїдуть», – повідомив він.

Водночас активіст відзначив злагоджену допомогу у цій справі працівників СБУ.

«Не можу не визнати, що найадекватніше відреагували працівники СБУ Львівщини. Решта активно включилася в процес лише тоді коли здійнявся шум. Проте аби досягти успіху у цій справі нам потрібна свідома позиція громади. Якщо вона буде, то ми змусимо працювати законно будь-кого», – переконаний він.

Також підтверджено, що українська деревина прямувала у Румунію для виготовлення меблів.

«Як і підозрювали місце призначення деревини – Румунія, отримувачі різні. Потоки грошей здійснювалися через ряд фірм та банки Великобританії і Німеччини. Це запланована операція поставок сировини для виготовлення меблів… Водночас дивно, що скопіювати документи на вантаж не було можливості, адже залізниця дозволила лише їх переглядати. Проте зробити бездоганну перевірку було неможливо, бо на кожен вагон видають по 20 документів, а затримано більше 50 вагонів. Також цікаво, що вже останні два товарні потяги не зупинялися на станції в Ходорові», – повідомив Тарас Матвіїв.

Водночас активісти обурені, що у такий радикальний спосіб доводиться зупиняти фактичну контрабанду та незаконне знищення дерев в Україні.

«Нам би не хотілося ставити на станціях намети, аби здійснювати належну перевірку документів чи влаштовувати якісь «каруселі», але складається враження, що цього наразі не розуміють ні у Львові, ні в Києві. Якщо в громадськості є реальні підозри у неправомірності руху вантажів у вагонах то вона має повне право їх перевірити на відповідність. Для цього необхідно викликати максимальну кількість правоохоронців – Нацполіцію, СБУ, НАБУ… Сподіваюся, що цей випадок стане прецедентом і справа зрушиться з місця», – розповів активіст.

Також відомо походження деревини. Це переважно північно-західні області України – Волинь, Рівне, Київщина та Житомирщина.

«Львівщини не було, проте нам відомо про подібні порушення й в нашій області», – додав Тарас Матвіїв.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *