В Україні активно дорожчає вартість пального на заправках. Зокрема на Львівщині середня вартість найпопулярніших марок пального за тиждень подорожчала на 50 – 80 копійок за літр, передає кореспондент Львівського порталу.
У Мережі найдорожчих АЗС Львова ОККО та WOG ціни на паливо зросли синхронно до 22.99 грн за літр бензину А-95. Марку А-92 купують на гривню дешевше, а дизельне паливо знову фактично по 20 гривень за літр. При цьому компанії активно використовують стратегію «неокруглених» цін, коли пальне здешевлюють на 1 копійку.
Трохи дешевші ціни зберігаються у мережі заправок УКРНАФТИ, АNP та Socar.
Чому відбувся стрибок цін на паливо Львівський портал поцікавився у керівника програм аналітичного центру DiXiGroup Романа Ніцовича.
«Існує кілька складових на формування цін. Одна із них – це коливання вартості нафти на світовому ринку. Ідея заморозити її видобуток, яка йшла від Росії та інших видобувних країн, провалилася. Проте спекуляції довкола цього питання тривають досі. Саме завдяки цьому вартість нафти зросла до 46 – 47 доларів за барель. Ще один важливий фактор, який більшою мірою впливає на ринок нафтопродуктів України, – це курс гривні по відношенню до іноземної валюти. Ми купуємо абсолютну більшість нафтопродуктів закордоном за іноземну валюту. Сьогодні ж власники мереж АЗС закладають у ціну на паливо ризики девальвації та знецінення гривні при закупівлі пального на літо», – говорить експерт.
Урядовці неодноразово висловлювали обурення стосовно синхронного подорожчання вартості пального та невиправдано-високих цін на українських АЗС та закликали взяти цю справу на контроль АМКУ. Проте експерт переконаний, що подібні кроки малоефективні та не дадуть жодних результатів у найближчому майбутньому.
«Можна вбачати у синхронному подорожчанню цін на паливо змову на ринку нафтопродуктів, проте дієво вплинути на цей процес в Україні фактично неможливо. Як правило Антимонопольний комітет України дуже довго розслідує такі справи. Зазвичай розслідування відбувається у якісь області чи навіть певному районі, де є кілька заправок. Проводити подібні розслідування у межах всієї країни є малоефективним», – сказав аналітик.
Водночас на уточнююче питання кореспондента Львівського порталу, чого таки очікувати від цін на паливо невдовзі, Роман Ніцович зазначив: «Що буде з цінами на світлі нафтопродукти в Україні – спрогнозувати важко. Все залежатиме передовсім від стабільності курсу гривні. Якщо економіка та гривня зміцнюватимуться, то ціни на пальне почнуть знижуватися. В іншому випадку очікувати на зниження цін не варто».
Андрій КОТЕНСЬКИЙ, Львівський портал