На Львівщині посилюють контроль за пересуванням великовагового автотранспорту. Для цього запроваджено нові нормативно-температурні показники до +25 °C та задіють мобільні пересувні зважувальні комплекси. Про це під час сьогоднішньої прес-конференції повідомив начальник управління Державтоінспекції ГУМВС України у Львівській області Олександр Хутняк, передає кореспондент Львівського порталу.
За словами головного ДАІшника Львівщини, через руйнування доріг вантажівками у спеку на Львівщині не залишилося добрих доріг, а лише напрямки.
«Працівники ДАІ рекомендують у спеку залишати заповнені вантажівки на відстій на спеціальних майданчиках. Це важливо особливо тепер, коли обмеження пересування запроваджено з +25 °C, а не 28°C, як було раніше. Порушникам вагових режимів виписують штрафи. Із 13 липня виписано 30 протоколів», – повідомив він.
Окрім того, він закликає встановити в області стаціонарні вагові комплекси, які б зважували вантажівки та здійснювали фото- та відеофіксацію в автоматичному режимі.
«Належний контроль та штрафні санкції здатні зупинити порушників», – переконаний Олександр Хутняк.
Натомість, за словами директора департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської облдержадміністрації Андрія Щеп’яка, моніторинг та санкції не допоможуть доки жителі Львівщини не усвідомлять, що якість та довговічність їхніх доріг залежить від них самих.
«Вантажівки, які рухаються з-за кордону чи за кордон дотримуються вагових режимів та теплових обмежень. Для відстою транспорту на Львівщині створено 35 основних та 16 додаткових зупинок, які здатні розмістити близько 1400 великовантажних транспортних засобів. Єдине питання, чи хочуть дотримуватися правил місцеві перевізники», – повідомив він.
Зі слів Андрія Щеп’яка стало відомо, що найбільш зруйновані дороги на Золочівському та Радехівських напрямках, де псують покриття перевантажені фури цукрових заводів, а також тягачі лісозаготівель по всій області.
Водночас він закликає для зупинки перевантажених фур залучити фіскальні служби, які у спеку можуть припинити в’їзд транспорту з-за кордону, або скерувати його на відстій біля пункту пропуску.
Тим часом, начальник управління Укртрансінспекції у Львівській області Сергій Небесний повідомив, що допустиме перевантаження транспорту становить +2% від норми, усі інші підлягають накладанню штрафних санкцій. Водночас вантажівки, маса яких на 7% перевищує характеристики транспортного засобу не лише штрафуватимуть, а й заборонятимуть рух до їх розвантаження, до необхідних показників.
Як відомо, середня вартість штрафних санкцій одного водія порушника становить 1700 гривень. Сьогодні на Львівщині працює три пересувні зважувальні комплекси – на трасах Західний обхід Львова, Львів – Краковець та Львів – Тернопіль.
За підрахунками ДАІ Львівщині необхідно щонайменше 11 стаціонарних зважувальних пунктів.