Третина офісних працівників бояться втратити роботу

|

Майже третина «білих комірців» відчуває страх втратити роботу. Більше за все потрапити під скорочення бояться працівники у сфері енергетики, металургії та важкої промисловості, а також автотрейдери і страховики. Найменше побоювань у ІТ-шників, працівників у сфері сільського господарства і нафтогазового сектора. Про це Львівському порталу повідомили фахівці Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна, посилаючись на результати опитування.

2014 був одним із найбільш непростих для українського ринку праці. За даними hh.ua, третина компаній в Україні не набирали нових співробітників, ще 16% роботодавців були вимушені скорочувати персонал. Зростання конкуренції серед пошукачів і, як наслідок, збільшення терміну пошуку роботи призвели до того, що «білі комірці» почали більше триматися за свої робочі місця. Якщо рік тому лише кожен п’ятий боявся втратити роботу, то зараз майже третина офісних співробітників побоюється скорочень. Кожного десятого вже спіткала доля тимчасово безробітного. Інші впевнені, що хвиля скорочень обійде їх, або взагалі вважають за краще не думати про це. Більше за все бояться опинитися серед звільнених працівники у сфері енергетики, металургії та важкої промисловості, а також автотрейдери і страховики. За своє майбутнє спокійні ІТ-шники, працівники у сфері сільського господарства і нафтогазового сектору.

Вимушене скорочення персоналу – проблема не лише для співробітників, але й для роботодавців. Ризик втратити лояльність всіх співробітників (тих, кого скорочують, і тих, хто залишається в штаті) може обернутися репутаційним збитком для компанії-роботодавця і, як наслідок, зниженням бізнес-показників. Розуміючи це, українські компанії звертаються до західної практики менеджменту і починають застосовувати програми підтримки скорочуваних співробітників, так званий, аутплейсмент (outplacement). Програма передбачає практичну допомогу кандидату в пошуку нового місця роботи, підготовку до майбутніх співбесід, консультування про стан ринку праці та інші заходи, які завершуються опитуванням співробітників, головний результат якого – лояльність. До проведення програм, як правило, залучають зовнішніх експертів з метою більшої ефективності та економії ресурсів. До речі, розроблена HeadHunter Україна програма підтримки скорочуваних співробітників «Перша допомога» вже здійснюється в українських компаніях.

 

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в січні-лютому 2015 року. В опитуванні взяли участь 1818 респондентів.

Ілюстрація ogo.ua