Перевізники Львова називають прийнятним збільшення тарифу на проїзд у маршрутках до 4–5 гривень. Такі цифри були озвучені сьогодні під час громадських слухань щодо кризової ситуації на ринку транспортних перевезень, у зв’язку із різким підвищенням цін на пальне, інформує кореспондент Львівського порталу.
З пропозицією вирішити проблему виступив начальник управління транспорту і зв’язку ЛМР Віктор Щир. Зокрема, він запропонував обмежити час для користування транспортом на пільгових умовах з 10.00 до 16.00. Тобто, пропонується, щоб громадяни, які мають ті чи інші пільги на проїзд у міському транспорті, у пікові навантаження – з 7.00 до 10.00, а також, починаючи з 16.00 – сплачували на загальних підставах. Відповідно, безкоштовно користуватись транспортом пільговики матимуть змогу лише в обідній час. Водночас пропонується залишити сьогоднішні тарифи на проїзд (3 грн) без змін.
На думку В.Щира, таким чином можна було б вирішити транспортну кризу найменш болісно для усіх львів’ян.
Однак проти такого кроку виступили представники громадських організацій, зокрема з товариства незрячих та з об’єднання багатодітних сімей. Вони зазначили, що категорично проти подібних речей, оскільки міська влада, висуваючи подібні пропозиції, намагається вирішити загальні проблеми за рахунок соціально незахищених громадян.
Водночас і самі перевізники не в захопленні від пропозиції Віктора Щира й переконані, що таким чином проблема не вирішиться.
У коментарі Львівському порталу голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка розповів, що перевізники на сьогодні бачать два варіанти вирішення питання і обидва все ж пов’язані із збільшенням вартості проїзду. Передусім він наголосив, що міська влада мала б пристати на вимоги перевізників зменшити кількість категорій пільговиків до 7 (залишити лише справді людей, які потребують). За його словами, якщо заберуть пільги у таких категорій, як ветерани праці, то перевізники погоджуються на встановлення тарифу 4 грн. У випадку збереження усіх пільг, що діють на сьогодні, то проїзд в маршрутці повинен коштувати 5 грн.
Також під час слухань стало відомо, що усі розрахунки щодо тарифів на перевезення у міському транспорті вже подані на розгляд Львівської міськради.
Нагадаємо, сьогодні міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що є категоричним противником підвищення вартості проїзду у міському автотранспорті.
Натомість представник комунального підприємства АТП №1 Ігор Копко вважає, що тариф на проїзд у міському автобусі повинен бути – 13 гривень.
До слова, АТП-1, оскільки є міським комунальним підприємством, дотується далеко не одним мільйоном гривень із міського бюджету. У той самий час іншим перевізникам годі мріяти про фінансову підтримку з боку мерії. Варто також додати, що практично жодному з перевізників влада не компенсує грошей за перевезення пільговиків.
Нагадаємо, що загалом у Львові працює п’ять перевізників, які обслуговують 53 автобусні маршрути.
Зокрема:
ЛК АТП №1 обслуговує 17 маршрутів – №1а, 2а, 3а, 4а, 5а, 6а, 9, 10, 16, 20, 28, 29, 32, 37, 45, 46, 47.
ВАТ АТП-14630 обслуговує 11 маршрутів – №15, 19, 21, 23, 26, 31, 36, 38, 42, 44, 54.
ТзОВ «Міра і К» обслуговує 10 маршрутів – № 7, 8, 11, 12, 14, 25, 27, 33, 35, 40.
ТзОВ «Фіакр-Львів» обслуговує 10 маршрутів – №13, 17, 18, 22, 24, 30, 34, 39, 41, 43
ТзОВ «Успіх БМ» обслуговує всього 5 маршрутів – №48, 49, 50, 51, 53.