ОСТАННІ НОВИНИ

Коаліційна угода не має конкретики – експерти

|

Проекту коаліційної угоди, опублікованої минулого тижня, бракує внутрішньої логіки та конкретики. Про це Львівському порталу повідомили у Міжнародному центрі перспективних досліджень (МЦПД) «Inside Ukraine».

Фахівці МЦПД стверджують, що об’ємний текст угоди  розділено на 18 напрямків реформ, але в них не вказана ні пріоритетність, ні хронологічна послідовність вирішення проблем. Відчувається, що різні секції готувалися різними авторами і механічно були об’єднані в один документ. По деяких напрямках характеристика майбутніх дій уряду більш вичерпна, тоді як інші обмежуються загальними політичними деклараціями та спекулюванням на темі європейських стандартів.

«Опис деяких реформ не пов’язаний з напрацюваннями уряду у відповідних сферах за останні роки. Наприклад, у межах антикорупційної реформи протягом ІІ кварталу 2015 року планується створити Національне агентство з питань запобігання корупції, тоді як в антикорупційному пакеті, прийнятому Верховною Радою у жовтні 2014 року, немає згадки про такий орган. Відповідно до антикорупційних ініціатив уряду напередодні виборів, планується створити два органи: Національну комісію з питань запобігання корупції, яка підзвітна Кабміну, та Національну раду з питань антикорупційної політики як консультативно-дорадчий орган при Президентові України. Функції цих двох органів дублюються, тому незрозуміло, звідки автори коаліційної угоди взяли ідею про створення ще Національного агентства», – йдеться у дослідженні центру.

Ілюстрацією загальних декларацій в описі антикорупційної реформи є формулювання на кшталт «ліквідація корупційних схем у державному секторі». Крім того, реалізація антикорупційної реформи розбита по кварталах, при чому в описі не дотримуються навіть хронологічної послідовності та неперервності, не кажучи вже відсутність логічної ієрархії, які кроки мають бути першими, а які – вимагають певної бази для реалізації.

«Для того, щоб бути ефективною, коаліційна угода не обов’язково має бути об’ємною. У ній мають зазначатися пріоритетні напрямки реформ і конкретні тези щодо бачення цих реформ. Ці тези в майбутньому і стануть основою для документів про публічну політику у окремо взятій сфері. У межах цих засад діятимуть і парламент, і уряд. Лише подібний підхід дозволить системно підійти до питання реформ і водночас налагодити інформаційну підтримку ініціатив влади», – йдеться у щотижневому віснику МЦПД «Inside Ukraine».

Фото: www.radiosvoboda.org

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *