За оперативними даними, за перше півріччя поточного року збитки Укрзалізниці від приміських перевезень складають 1,672 млрд грн. Серед основних причин збитковості – перевезення пільговиків, низькі тарифи та відсутність державних дотацій до рівня нульової рентабельності. Про це інформує прес-служба Укрзалізниці.
Залізниці України впродовж 6 місяців 2013 перевезли пільгових категорій пасажирів на 160,3 млн грн., а отримали компенсацій лише 73,9 млн грн. або 46,1%. Станом на початок липня заборгованість обласних адміністрацій за перевезення пільговиків становить 86,4 млн грн. Враховуючи, що серед пасажирів у приміському сполученні українських залізниць – близько 80% пільговиків, тож як наслідок – застарілий рухомий склад і відсутність коштів на його оновлення. На сьогодні 55,5% інвентарного парку пасажирських вагонів експлуатуються понад встановлений нормативний термін (більше 28 років), частка вагонів віком від 10 до 20 років становить 2,3%, до 10 років – 5,7%. Загальний рівень зносу становить 86%.
Укрзалізниця збитки від пасажирських перевезень традиційно покриває самостійно за рахунок перехресного субсидування. Але й парк вантажних вагонів на сьогодні зношений на 88%.
При цьому Укрзалізниця продовжує власним коштом реалізовувати програму розвитку швидкісного руху, модернізувати інфраструктуру, виплачувати кредити, ремонтувати вокзали, перевозити пасажирів за заниженими тарифами.