У 2012 році на телефон екстреної медичної допомоги надійшло близько 13 млн. дзвінків. Про це, як передає кореспондент «Коментарів», повідомив заступник міністра охорони здоров’я України Олександр Толстанов.
За його словами, майже 2 млн. 300 тис. громадян, від яких надійшли дзвінки, потребували госпіталізації. «Тобто, майже 9 млн. громадян була надана амбулаторна допомога вдома, а в більш ніж 1 млн. 700 тис. випадків допомога була дана на етапі консультування диспетчера по телефону, тому бригада «швидкої допомоги» не виїхала за викликом», – зазначив заступник міністра.
При цьому директор Українського центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Володимир Юрченко доповнив, що структура викликів залишається стабільною з року в рік.
«З тих 11 млн. викликів, за якими була надана допомога бригадами, 7% – це травми, опіки, отруєння, а 77% (це більше 9 млн. викликів) – раптові захворювання. А ось непрофільні виїзди, тобто коли машина просто прокаталася – це 502 тис. випадків», – розповів Юрченко.
За його словами, поділ на невідкладні та екстрені виклики допомагає оптимізувати роботу служби швидкої допомоги і скорочує кількість непрофільних виїздів.
Крім того, заступник міністра зазначив, що в 2012 році було збільшено фінансування одного виклику. Воно зросло з 6 грн. до 25 грн. «Сьогодні швидка допомога приїжджає на виклик не просто з шухлядкою з 3-4 ампулами і парою шприців, а з усім необхідним комплектом медикаментів, щоб надати необхідну екстрену допомогу», – сказав Толстанов.
Нагадаємо, що 1 січня 2013 року виклики, що надходять диспетчеру швидкої допомоги, поділяються на екстрені та неекстрені. В екстрених випадках швидка зобов’язана приїхати на виклик згідно з діючими нормативами – 10 хвилин по місту і 20 хв. в сільській місцевості. У неекстренних випадках бригада може приїхати на виклик протягом години з моменту дзвінка.