ОСТАННІ НОВИНИ

«Тушок» лякають Божою карою

|

Представники трьох провідних українських церков вважають, що порушення клятви, даної на Біблії, зокрема, народними обранцями, призведе до невідворотного покарання Господнього

«Коментарі» з’ясували, які наслідки для душі народних обранців з точки зору християнських цінностей матиме зміна політичного забарвлення, а відповідно і клятви, даної на Біблії, служити на благо українського народу.

Як пояснили «Коментарям» представники трьох провідних українських церков, на можливих перебіжчиків з «Батьківщини», які свого часу публічно заприсяглися на Біблії у вірності опозиції, чекає за результатами Божого суду невідворотне Господнє покарання за тяжкий гріх клятвопорушення. Врятувати від геєни вогненної народних обранців зможе тільки покаяння та сповідь, та й то в разі повного і щирого усвідомлення провини. При цьому греко-католикам для спасіння душі доведеться замислитися над відшкодуванням можливого матеріального збитку.

Безпосередньо перед стартом роботи нового парламенту один із лідерів Об’єднаної опозиції Арсеній Яценюк не підтвердив, але і не спростував інформацію про появу перших «тушок» у лавах опозиції, котрі не підписали заяви про входження у фракцію «Батьківщина».

«Склад фракції буде оголошено 12 грудня, – заявив Яценюк «Коментарям». «Депутати дали присягу на Біблії про те, що вони вступають у фракцію «Батьківщина». У нас є ці присяги», – додав він, уточнивши, що, крім письмового підписання цього документа, було також проведено відеозапис.

Як пояснили «Коментарям» в Українській православній церкві Київського Патріархату (УПЦ КП), порушення такої клятви буде тяжким гріхом, за який неминуче буде об’єктивне і справедливе Боже покарання.

В УПЦ КП вважають клятвопорушення, як і будь-який інший гріх, тяжким і закликають, перш ніж порушити клятву подумати про відповідальність не лише перед суспільством та законом, але й перед Богом. «Людські закони можуть і не подіяти, а правосуддя Боже невідворотне і перед судом Божим постануть всі. Тому за належне виконання своєї обіцянки Господь винагородить, а за неналежне виконання, відповідно, буде накладено Богом покарання», – заявив «Коментарям» прес-секретар УПЦ КП єпископ Євстратій (Зоря).

За його словами, УПЦ КП з розумінням ставиться до публічних присяг на Святому Письмі, хоча «краще б цього було не робити». «Законодавчо обряд складання присяги на Святому Писанні «в Україні ніяк не закріплений, хоча Конституція в преамбулі каже, що депутати складають її, усвідомлюючи свою відповідальність перед Богом», – зазначив прес-секретар УПЦ КП, додавши, що в разі ж скоєння клятвопорушення, аби спокутувати свою провину, потрібно усвідомити вчинення гріха, покаятися перед Богом, «покласти собі на серце тверде бажання більше так не робити, і виправити те, що можливо виправити». При цьому єпископ нагадав, що в православній церкві кожен гріх тяжкий, але є гріхи більш тяжкі за своїми наслідками, ніж інші, і тільки Божий суд остаточно визначить ступінь провини того, хто  згрішив.

У Московському Патріархаті, в свою чергу, вважають, що повеління Христа не клястися цілком конкретне і має дотримуватися буквально. Так, прес-секретар УПЦ МП протоієрей Георгій Коваленко, зазначив: «У Священному Писанні написано конкретно, тобто Христос дає конкретне веління: «Ніхто не кляніться, ні небом, ні землею, ні іншою якою клятвою. Буде вам так – так, ні – ні, все інше від лукавого».

«У цьому сенсі в церкві не існує традиції клятв, і церква ніколи не виступає посередником під час укладання між людьми якихось договорів… З іншого боку, церква не заперечує, коли правителі присягають на Євангелії, оскільки це вже частина традиції. Не судіть, та не судимі будете», – підсумував отець Георгій.

При цьому він додав, що в церкві «немає такого обряду, як клятва на Євангелії, а якщо десь таке відбувається, то це можна класифікувати як порушення заповіді «не поминай імені Господа твого всує».

«Клятва договір не рятує, якщо наміри нечисті. Церква виступає моральним авторитетом, а не визначає, хто правильно чи неправильно вчинив», – підсумував він.

В Українській греко-католицькій церкві (УГКЦ) закликають усіх вірних «дуже серйозно ставитися до присяги на Євангелії або на Святому Письмі», а якщо сталося клятвопорушення, то дуже важливо відшкодувати можливий збиток.

«Потрібно бути дуже відповідальним, коли щось обіцяєш перед Богом. Краще не пообіцяти, але виконати, ніж пообіцяти і не виконати», – заявив «Коментарям» прес-секретар УГКЦ отець Ігор Яців.

Говорячи про порушення клятви, даної на Святому Писанні, отець Ігор підкреслив, що «це тяжкий гріх, за який необхідне відповідне каяття». «Перше – це каяття, друге – сповідь, третє – це виконання накладеної священиком-сповідником спокути. І тут є важливий момент – якщо йдеться про порушення присяги, внаслідок якої хтось постраждав матеріально, тоді необхідно відшкодувати завдані збитки. Виконавши все це, людина спокутує свій гріх», – пояснив Яців.

Водночас, коментуючи слова Ісуса, викладені в Євангелії, про те, що не потрібно клястися «ні небом, ні землею», то це, на думку священика, «необхідно сприймати алегорично і розуміти його буквально не варто». «У тому контексті ці слова позначають, щоб ми не клялися Богом, а не перед Богом – це різні речі. У нашому випадку клянуться перед Богом, тобто закликають Бога у свідки клятви, а не роблять Бога гарантом своїх слів», – пояснив священик.

Фото: shutterstock.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *