ОСТАННІ НОВИНИ

На Львівщині реформам Януковича поставили «кавалерійський» діагноз

Львівський портал

|



Нещодавня заява президента України щодо скорочення числа районів посіяла
виразну тривогу серед чиновників районного рівня, які раптом зрозуміли, що
можуть залишитися без посад. Однак перспектива укрупнення може негативно
відбитися не тільки на чиновницькій синекурі, але й житті пересічного
обивателя, якому для отримання певних документів треба бути їхати значно далі,
аніж до того.

На Львівщині підтримують ідею проведення адміністративно-територіальної
реформи, однак вважають, що перед цим потрібно на законодавчому рівні
розмежувати повноваження державної влади та місцевого самоврядування і надати
реальну фінансову самостійність місцевим громадам.

Крім того, такий серйозний крок у житті держави не можна проводити
кавалерійським наскоком, а лише після тривалого обговорення.

Як зазначив у розмові з кореспондентом “Львівського порталу” екс-голова
Львівської обласної ради Мирослав Сеник, проведення адміністративно-територі
альної
реформи назріло вже давно, однак для такого кроку потрібно готуватися упродовж
років на системному рівні.

“Адміністративна реформа давно на часі і проводити її треба було вже
давно. Але просто отак без обговорення і без розуміння того, як її треба
проводити, так одразу впроваджувати не можна, адже це дуже складне питання.
Наприклад у Польщі до адміністративно-територіальної реформи готувалися три
роки”  – наголосив він.

На його переконання, для проведення такої реформи слід провести чітке
розмежування між повноваженнями органів виконавчої влади та місцевого
самоврядування, бо зараз в цій царині все змішалося. “
Обласні та районні
ради не мають своїх виконавчих органів і делегують ці повноваження органами
державної виконавчої влади. В інших випадках – у селах, селищах та міста
х, – органи місцевого самоврядування виконують делеговані повноваження
держави, що також не є їхньою функцією. Це передовсім треба розділити. На
кожній території має бути орган державної влади та місцевого самоврядування.
Але місцеве самоврядування має виконувати виключно свої функції” – вважає
М.Сеник.

Цю думку підтримує керівник Центру досліджень місцевого самоврядування
Віталій Загайний. Він переконаний, що адміністративно-територіальна
реформа  має включати й реформу місцевого
самоврядування.

“Такі речі кавалерійськими наскоками вирішувати не можна.  Є маса непоганих напрацювань, в тім числі й
попередніх урядів з цієї проблеми. Питання скорочення кількості  адміністративно-територіальних одиниць
назріло давно, це не придумано Януковичем чи його команд
ою. Та зараз,
дивлячись на виконання  будь-яких дій
командою президента, я хапаюся за голову. Бо вони можуть так почати
скорочувати, що у нас почнуть зникати маленькі містечка” – наголошує експерт.

На його думку, є рація в тому, щоби скоротити число районів. Наприклад
для Львівщини замість 20 районів цілком було би достатньо й 12. Однак, вказує
В.Загайний, слід розуміти, що укрупнення районів відбивається передовсім  на органах державної влади — районних
державних адміністраціях –  відтак має
бути посилено повноваження органів місцевого самоврядування.

Він переконаний, що зі скороченням числа районних адміністрацій має поширюватися
вплив і значення  органів місцевого
самоврядування. “Умовно кажучи, ми ліквідовуємо три райони і робимо один. То це
означає, що колишні районні центри мають ставати сильнішими, як реальні центрі
суспільного та економічного життя. Але поки що немає системи, а все це робиться
якимось кавалерійськими наскоками” – сказав В.Загайний.

На думку експерта, частину функцій, що їх зараз виконують районні
адміністрації, треба в результаті реформи передати містам. “Якщо йде мова про
число районів, то в цьому є якась рація. Але маємо розуміти, що укрупнення
району відбивається передовсім  на
органах державної влади — районних державних адміністраціях і має бути посилено
повноваження органів місцевого самоврядування. Але поки що бачимо навпаки — з
кожним указом президента, з кожною його ініціативою скорочуються повноваження
органів місцевого самоврядування, та їх фінансові спроможності” – наголосив
експерт.

Співрозмовники “Львівського порталу” підкреслюють, що попри давно
назрілу необхідність в такій реформі, поспішати не варто. Як зауважив Мирослав
Сеник, перед тим, як проводити таку реформу, слід на законодавчому рівні
встановити повноваження місцевих органів влади і не лише політичні, а й
фінансові, щоби місцева влада реально була фінансово самодостатня і спроможна
вирішувати свої проблеми.  В іншому
випадку реформа знову буде половинчата й принесе людям радше масу ускладнень і
клопотів замість обіцяного покращення життя вже сьогодні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *