ОСТАННІ НОВИНИ

Наталка Карпа: "Українська пісня має брати якістю"

Галина ТАРАБАНЬ, «Львівський портал»

|

Львівська співачка Наталка Карпа вирішила завойовувати Київ.

«Львівському порталу» Наталка розповіла про шанси україномовної пісні, як це парадоксально не звучить, на українському ринку.

Львівські співаки в різний спосіб намагаються завоювати Київ. Чи не хочете спробувати свій шанс, як Лілія Ваврин? (Нагадаю, що Лілія Ваврин узяла участь у програмі «Шанс», яку транслюють на телеканалі «Інтер». – Авт.)

Я вважаю, що кожна людина має в житті свій шанс, і мудрість кожного саме в тому, щоб правильно і грамотно його використати.

Лілія Ваврин – дуже хороша співачка. Але „Шанс” – це програма, яка шукає молодих, невідомих, ще не створених виконавців; вона «ліпить» з них зірок і віддає публіці. Як на мене, Лілія Ваврин – це вже готовий продукт. Вона має чудовий репертуар і стиль, їй лише треба було збільшувати свою аудиторію. А загалом стежинка „Шансу” дуже добре протоптана, і львівськими виконавцями зокрема.

Тобто Ви не брали б участі в цій передачі?

Я вже маю певний досвід, багаж і своєрідно сформовані принципи. Не знаю, чи варто, щоб мене зараз ламали і «робили» по-новому професіонали з Києва. Я вважаю, що варто продовжувати те, що я розпочала, що в мене виходить. Інакше кажучи, набирати обертів, писати нове, творити, акумулювати і працювати. Гадаю, з цього буде результат.

Подейкують, що на «Шансі» співають під фонограму?

Останні вимоги «Шансу» – співати «під мінус». Раніше плюсові фонограми були на гала-концерті і лише тому, що технічно неможливо було „вирулити” необхідну якість і звучання. А от на «Караоке на Майдані» співають тільки на живо.

Який нині має шанс саме українська пісня та україномовні співаки?

Це дуже парадоксально звучить – шанс української пісні в Україні. Нещодавно була в Італії і зауважила, що для італійців їхня пісня – найголовніша. Телеканали, радіоефіри на 60 – 70% заповнені італійськими піснями та співаками. Треба себе любити і поважати, аби в нас звучала лише українська музика.

Але все ж таки, чи є попит на українські пісні?

Попит на українські пісні є! Але україномовним співакам треба більше працювати, їздити на гастролі, всім показувати, що в нас є хороші пісні і записувати їх на справді якісному рівні – брати Київ якістю. Чимало виконавців із Західної України розвозять свої записи на київські радіостанції, а їм відповідають, що це неформат. Чому неформат? Пісня може бути гарною, виконавець – хороший, але запис – неякісно. Відповідно, пісню відсортовують, кладуть убік, і все. А коли людина має гроші, вона прийде на хорошу студію, запише якісну пісню і це вже підходить, уже той формат.

Чого бракує талановитим співакам, аби вийти принаймні на загальноукраїнський рівень?

Є дуже багато нюансів і проблем, з якими стикається молодий виконавець, який хоче стати зіркою. Також є дуже багато талановитих артистів, але їх ніде не можна побачити. У чому полягає цей парадокс? Я вважаю, що український шоу-бізнес ще не сформований і якихось канонів та заповідей у ньому ще немає. В ефіри на телеканали та радіостанції потрапляють люди цілком випадкові, які мають хороші зв’язки й багато грошей. А талановиті люди, які мають геніальні вокальні дані, не можуть „пробитися”. Можливо, це тому, що не вистачає фінансів та цікавих проектів.

Є й інша причина, яка залежить від самих виконавців. До прикладу, якщо хтось скаже: „ От, я дуже хороший співак, беріть мене, я зірка!” – з цього також нічого не вийде. Мабуть, це має бути синтез: хороші вокальні дані, гарна зовнішність і величезна працездатність. Тобто праця, що вкладається у пісні, концерти, спілкування з публікою, з журналістами. Це дуже гарно виглядає, коли співачка вийшла і заспівала, але за лаштунками – це титанічна праця.

Не таємниця, що квитки на концерти зарубіжних співаків, зокрема російських, набагато дорожчі, ніж на українських – чому, на Вашу думку?

Це так само «впирається» в те, що немає сформульованих правил українського шоу-бізнесу і достатнього фінансування. Коли приїжджав режисер з Великобританії і переглядав каталог українських кліпів, був здивований, як можна відзняти відео за таку мізерну суму – 50 тисяч доларів! Адже за кордоном зірки витрачають на кліп понад 300 тисяч доларів. Натомість українські виконавці примудряються за 50 тисяч доларів зняти 10 кліпів, або навіть за 3-5 тисячі (найдешевший кліп). Це й пов’язано з різницею цін на квитки. Тобто зарубіжні виконавці мають більшу ротацію, більшу «розкрутку», піар, у них вкладають більше коштів.

Якщо б поставити більшу ціну квитка на концерти українського виконавця, люди не приходили б?

Зараз не варто говорити про ціну квитка. Натомість варто піднімати рівень українських виконавців. Щоб нам не було соромно показувати кліпи і тим же іноземцям не шкода було заплатити 30 – 50 доларів за квиток і прийти на концерт.

Ви вважаєте себе популярною? Якщо так, то чому? Чи любите Ви Львів, і чи не хочете змінити це місто на Київ, до прикладу?

Для кожного артиста є певні кар’єрні кроки – перший, другий, третій. Звичайно, якщо є валізи з грошима та добрі зв’язки, можна сісти в потяг, поїхати до Києва і завоювати його (звісно, якщо мудро вкласти ці кошти). Тоді за місяць можна прокинутися відомою на всю країну. Але якщо не буде цих валіз з грішми і далі, ця популярність до кінця року мине.

Другий варіант, власне, обрала я. Нехай спочатку я буду відома у Львові та Львівській області. Потім буде Івано-Франківськ і Тернопіль, де нас уже запрошують і чекають. Далі – Житомир і Чернівці. І такими маленькими кроками ми доберемося до Києва. Зі столиці – вже на південь і на схід. Нехай це буде поступово, але впевнено. До речі, ми вже знімали мій новий кліп у Києві (над ним працювала дуже хороша телевізійна компанія). Тепер цей кліп транслюватимуть на всеукраїнських каналах. Прем’єра буде на М1, «Інтері». Думаю, що за кліпом буде компакт-диск, який розповсюджуватимуть по цілій Україні. Повторюся, нехай воно буде помалу, але колесо крутиться і набирає обертів.

Чи не маєте наміру продюсувати талановитих українських співаків?

В Україні дуже багато хороших виконавців, інструменталістів та інших талановитих творчих людей. Я можу оцінити, бо була за кордоном і бачила. Але наша держава – це ґрунт для талантів. Тому ми разом з моїм продюсером вирішили створили продюсерський центр, який буде займатися молодими виконавцями, перспективними музикантами і загалом творчими людьми, які здатні себе проявити. Зрештою, це можуть бути художники, фотографи, люди, які бачать цікавий креатив. Усіх, хто потрапив під цей опис, запрошую до співпраці.

Чи вже когось продюсуєте?

Зараз у нас є три проекти. Перший – арт-балет „Гледіс”. Це талановиті дівчатка, яким ми винайняли зал, найняли дуже хороших тренерів. Вони виступають не тільки як «підтанцьовка», а й як окрема творча одиниця, мають сольні номери і я бачу, що вони розвиваються. До речі, в останньому моєму кліпі, про який я вже згадувала, вони так само знялися.

Ще б хотіла сказати про інструменталістів. Я була на одному концерті і почула гру чудової скрипальки – це звучало дуже класно, з душею. Потім ця дівчинка сказала, що хотіла б рухатися далі, записуватися на студії, створювати нові композиції, експериментувати. Ми записали кілька пісень.

Ви часто берете участь у благодійних концертах. Розкажіть про це докладніше. І чи повинен співак, на Вашу думку, брати участь у таких концертах?

Однозначно. Якщо до мене телефонують організатори благодійних концертів, я завжди намагаюся відгукнутися. От минулої суботи був благодійний захід для дітей, які хворі на бронхіальну астму. Зібрані гроші призначено для того, щоб купити спеціальний медпрепарат для цих діточок. Я вважаю, що діти – це наше майбутнє. Я їздила в сиротинці і бачила, яка там ситуація. Ще ті сиротинці, які в місті, відвідують депутати, міська та обласна влада, а в області… Треба більше їздити туди і не тільки возити подарунки і допомагати фінансово (хоча однозначно, це теж повинно бути), а й спілкувати з дітьми, ділитися теплом, яке їм так потрібно. До речі, в Києві я також долучаюся до таких проектів. Нещодавно був благодійний бал для дітей із сиротинців Києва та Київської області. На цьому заході також були Лілія Подкопаєва, Катя Бучинська, Володимир Гришко, Тіна Кароль.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.