Що не готове до Євро-2012

«Коментарі»

|

«Коментарі» за 50 днів до Чемпіонату згадують основні недобудови, на які з бюджету вже пішли мільярди

На минулому тижні, виступаючи на засіданні наглядової ради УЄФА у Львові, віце-прем`єр Борис Колесніков заявив, що всі підготовчі та організаційні процеси, що стосуються Євро-2012, будуть завершені в терміни. «Коментарі» спеціально не аналізували величезна кількість інвестиційних проектів, які раніше анонсувалися і бізнесом і чиновницьким апаратом. Не секрет, що переважна їх частина так і залишилася на папері. Тим не менш, варто заглянути тільки в останню, діючу редакцію Державної цільової програми підготовки до Чемпіонату, щоб переконатися в значному «відставанні від графіку», яке до Євро вже не буде надолужено. Що б не стверджував Борис Вікторович сьогодні – за 50 днів до початку заключної фінальної частини Чемпіонату.

Київ: Євро пройде за будівельним парканом

Українська та київська влада зокрема не змогли забезпечити порядок навіть навколо головної арени Євро-2012 – НСК «Олімпійський». Якщо розглядати безпосередньо прилеглу до нього територію, – а саме Троїцьку площу, Оперету і готель «Спорт», – до дати початку фінальної частини Чемпіонату (8 червня) всі ці об`єкти будуть представляти із себе своєрідну залакованих будмайданчик. Зокрема, фасад вищезгаданого готелю до початку фінальної частини і міська влада, і безпосередньо забудовник, – ТОВ «Юджин», – обіцяють доробити. Але тільки фасад – оздоблювальні роботи всередині триватимуть ще не один місяць. Теж саме і з підземним простором Троїцької площі. Так-сяк, але недобудовані нині входи під площею будуть дороблені. Однак сам об`єкт буде служити лише паркувальною зоною – обіцяний там ресторан відкриється тільки в 2013 році. До слова, і реконструкція столичної Оперети навпроти «Олімпійського» далеко не завершена. Сьогодні театр, обшитий дерев`яними рамами, між якими натягнута плівка, нагадує теплицю. А позаду театру, за характерним зеленим парканом тривають роботи в котловані на місці майбутнього багатоповерхового бізнес-центру. Правда, перший заступник голови КМДА Олександр Мазурчак запевнив «Коментарі», що до 8 червня згаданого котловану «не буде». У зв`язку з чим «Коментарі» звернулися за роз`ясненнями до керівника проекту розвитку Троїцької площі компанії «Юджин» Сергія Овчинникова. Той підтвердив слова чиновника, проте уточнив – справа в тому, що підрядник закінчив лише установку плит міжповерхового перекриття на майданчику між оперетою і стадіоном. «Паркан ми прибирати не будемо згідно з домовленостями з УЄФА. Союз (використовуючи паркан навколо будмайданчика – Ред.) спеціально хоче розділити потоки вболівальників, що виходять зі стадіону », – сказав він «Коментарям». Відзначимо також, що якщо сама площа та готель лягли в фінансовому плані на «Смарт Холдинг», куди входить «Юджин», то реконструкція театру – на міський бюджет. І коштує вона 5,8 млн. грн.
Не добудують до Євро і Подільсько-Воскресенський міст через Дніпро, також включений в офіційну програму підготовки. Тільки по ній на його зведення вже було перераховано 150 млн. грн. Сам же міст завмер на Горбачисі – перед дачами на Воскресенських садах. І сьогодні активно опрацьовується розбивка робіт на дві черги – перша, під виглядом Національного проекту, піде вздовж Десенки і тільки потім друга черга вклиниться на територію садів. Та ж доля стосується і Дарницького вокзалу. Чиновники всіх мастей вже близько року не приховують того, що шукають для об`єкту інвестора. Забуваючи про те, що держава передбачила на добудову вокзалу 3,194 млрд. грн.

Донецьк: рояль в кущах замість «Юності»

Донецьк не зможе підготувати до Євро кілька важливих об`єктів. Вже сьогодні влада визнає, що готель «Україна» не встигнуть відреставрувати до Чемпіонату. Хоча, нагадують «Донецьк. Коментарі », в кінці 2011 року ТОВ« Готель «Україна-Донецьк» отримала часткову компенсацію відсотків за кредитами, наданими банками для будівництва, реконструкції та переоснащення об`єктів в рамках підготовки до Євро-2012. У майже аварійному стані залишиться і палац молоді «Юність». Його просто прикриють банером на час Євро або, висловлюючись словами міського голови Олександра Лук`янченка, «поставлять рояль в кущах». Так само в Донецьку виключена з державної програми підготовка до Чемпіонату готелів «Гранд», «Флора», «Бест», «Монте-Карлівка». А завершення одного з найбільш масштабних об`єктів, – четвертої черги об`їзної дороги із загальною кошторисом в 1,353 млрд. грн. – мер уже пообіцяв на 2013 рік.

Харків: замість траси латання ям

Найсерйознішою проблемою Харкова в рамках підготовки до Євро-2012 є дороги. Зокрема, повідомляють «Харків. Коментарі », однією з основних задач до останнього часу вважалося доведення до ладу траси М-03 «Київ-Харків-Довжанський». Роботи загальним кошторисом 4,732 млрд. грн. були розпочаті, але завершити їх в строк явно не вдасться. На початку квітня в Харківській облдержадміністрації були змушені визнати, що до Євро-2012 дороги не буде. Губернатор Михайло Добкін заявив, що було прийнято рішення в цьому році не починати масштабних ремонтних робіт траси: «Планується усунути найнебезпечніші на сьогоднішній день ділянки, буде проведено поточний ремонт». Крім того, до старту Чемпіонату в Харкові повинні були бути побудовані три пожежних депо (одне – біля стадіону «Металіст»). Але на сьогоднішній день є лише один недобуд. «По держпрограмі підготовки Харкова до Євро-2012 планувалося побудувати три пожежних депо, але фінансування вистачило лише на те, щоб побудувати перший поверх одного з них», – сказав начальник ГТУ МНС України в Харківській області Павло Одарюк. До слова, кошторис усіх трьох становить 3,7 млн. грн. Під питанням і реконструкція пропускного пункту «Гоптівка» вартістю 73 млн. грн. В кінці березня поточного року голова Державної митної служби Ігор Калетник заявив, що на завершення робіт не вистачає 50 млн. грн. Коли вони будуть виділені і чи встигнуть завершити реконструкцію до Євро, чиновник не уточнив.

Львів: Євро на автобусах секонд-хенд

Найбільшим «недобудом» у Львові до Євро-2012 виявився провал програми оновлення пасажирського транспорту. Як повідомляє «Львівський портал», свого часу уряд підписав з ЛАЗом меморандум про забезпечення приймаючих міст автобусами і тролейбусами на загальну суму 3,5 млрд. грн. За ці гроші ЛАЗ повинен був виготовити 1,5 тис. машин. Але вже минулої осені генеральний директор ЛАЗу Ігор Малець заявив, що ця програма буде виконана тільки наполовину через нестачу коштів, причому найбільше нарікань виробника викликав рідній для нього Львів. Так, місто мало закупити у автозаводу 160 машин, проте далі трьох десятків автобусів з різних причин робота не пішла, а в подальшому спілкування сторін і зовсім зайшло в глухий кут. Саме тому львівські перевізники почали закуповувати б/у-шні автобуси в Європі – кажуть, вони значно дешевше і краще пристосовані до місцевих доріг. Ще одним недобудом є реконструкція стадіону «Галичина» у Дрогобичі. Після оновлення його повинні були відкрити на початку квітня поточного року, однак через брак коштів роботи були припинені.

Фото: Євген Котенко, «PHL»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *