ОСТАННІ НОВИНИ

Обіцяне масштабне оновлення транспорту Львова стане реальним не раніше 2019 року

Катерина Родак

|

Ще 12 квітня цього року парламент ратифікував угоду з Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Проекту «Міський громадський транспорт в Україні»: Львів мав отримати кошти на 115 нових автобусів та модернізувати транспортну систему загалом. Львівський портал з’ясовував, на якому етапі зараз є співпраця з ЄІБ, і коли почне з’являтись новий громадський транспорт на дорогах Львова.

Що за кредит?

12 квітня Рада проголосувала законопроект, яким ратифікувала угоду між ЄІБ та урядом України на запозичення 200 мільйонів євро на 22 роки для покращення транспортної Інфраструктури у містах України. Львів зокрема мав отримати 39 мільйонів євро на такі потреби:

– Спорудження нової тролейбусної лінії на вул. Пасічній – 14 млн. євро;

– Купівлю 10 нових трамваїв – 10,5 млн. євро;

– Реконструкцію двох депо (трамвайного і тролейбусного) – 6 млн. євро;

– Спорудження трьох трамвайних ліній – 14 млн. євро;

– Придбання 115 автобусів – 13,8 млн. євро;

– Впровадження е-квитка – 10 млн. євро;

– Придбання 35 тролейбусів – 7 млн. євро;

Будівництво трамвайної лінії і дороги вздовж трамвайної лінії – 15 млн. євро.

Частина з цих коштів мала бути запозичена не у ЄІБ, а у Європейського банку реконструкції та розвитку  у рамках того ж проекту «Міський громадський транспорт в Україні». Зокрема, у співпрацю з ЄБРР було закладено для Львова будівництво трамвайної колії (4 км), придбання 35 тролейбусів, ремонт депо, 10 млн євро на впровадження е-квитка у транспорті.

Коли чекати змін?

Як розповіла Львівському порталу начальник управління інвестицій та проектів Львівської міської ради Ольга Сивак, зараз міські комунальні підприємства, які будуть реалізовувати цей проект у Львові, займаються розробкою технічної специфікації. Простіше кажучи, складають кошториси та уточнюють списки необхідних одиниць транспорту та робіт.

«Зараз ми опрацьовуємо, що піде у першу чергу, які вимоги до цього транспорту, а потім будемо підписувати фінансові документи. Працюють наші комунальні підприємства, зокрема, «Львівелектротранс», «АТП №1» і «Львівавтодор». Треба чітко зрозуміти, який транспорт ми хочемо у цей кредит закласти, які вимоги до цього транспорту. На початку наступного року ми будемо робити попередню угоду з ЄБРР. Десь  до весни нам вдасться цю угоду заключити», – зазначила вона.

Якщо все піде добре, то перші закупівлі за угодою з ЄБРР будуть наприкінці 2018 року. Загалом у рамках цієї співпраці Львову виділять 40 млн євро.

«У першу чергу ми закупимо тролейбуси. Також ми закладали у цю програму відновлення інфраструктури міського електротранспорту. Нам терміново треба відремонтувати трамвайне і тролейбусне депо. Також важливо буде придбати техніку для трамваїв і трамвайних колій. Також будівництво та реконструкція тролейбусних ліній», – анонсувала посадовиця.

На придбання 40 нових тролейбусів передбачено 8 мільйонів євро.

Щодо нових тролейбусних ліній, то перша лінія проходитиме від вул.Грінченка до Галицького перехрестя. Другу тролейбусну лінію прокладуть за маршрутом Стрийська-Шувар-Червоної Калини. Також за кошти ЄБРР відновлять тролейбусні лінії у центрі Львова. Усе це вартуватиме близько 5 млн євро.

Як відомо, у рамках кредиту від ЄБРР у Львові також планують добудувати трамвайну колію на Коперника.

Коли будуть нові маршрутки?

Як відомо, наприкінці 2018-початку 2019 рр. у Львові обіцяють впровадити електронний квиток. Львівський портал раніше переконували, що місто встигне оновити транспорт до цього довгоочікуваного моменту.

Купівлю нових міських автобусів для «АТП №1» у Львові заклали у лінію кредиту з ЄІБ. І якщо кошти від ЄБРР у місті планують освоювати вже у 2018 році, то з кредитом з Інвестиційним банком – важче. Він регулюється на рівні уряду, і хоча Міністерство інфраструктури повідомляло раніше, що угоди будуть підписані восени 2017 року, наразі нічого конкретного про це у Львові не чути.

За кошти ЄІБ, зокрема, місто наразі планує придбати 120 автобусів, 10 трамваїв, спорудити тролейбусну лінію на вулиці Пасічній.

«Ми планували 120 автобусів: 60 великих і 60 середніх. Просто зараз невідомо по кредиту з ЄІБ, все йде тяжче і довше. Якщо там буде затримуватися питання на урядовому ріні, тоді ми цю частину (закупівлю нових автобусів-ред.) також перенесемо у ЄБРР», – зазначила О. Сивак.

Відтак можна очікувати на часткове оновлення міського транспорту лише наприкінці 2018 року.

Додамо, що ще  5 млн євро ЄІБ підуть на реконструкцію вул. Бандери у межах спільного українсько-німецького проекту «Вулиця для всіх».

Фото: Kremlin Press

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *