Сьогодні, 17 листопада, у Львові сталася подія, про яку говорили останні дев’ять років, – урочисто запустили перший трамвай на Сихів, передає кореспондент Львівського порталу.
Новий трамвайний маршрут №8 сполучив центральну частину Львова із його найбільшим спальним масивом – Сиховом. Пропускна здатність лінії – до восьми тисяч пасажирів на годину. У «Львівелектротрансі» розраховують, що кожного дня цим маршрутом користуватиметься близько 50 тисяч людей.
До салону людей провадили кондуктори, які були у яскравій формі, як на початку ХХ століття.
Цікаво, що довжина трамвайної колії на Сихів, – 11,5 км, і це у два боки. Сама ж вартість сучасного проекту «Трамвай на Сихів» – 27,35 млн євро. Левова частина коштів позичені і їх необхідно обов’язково повернути.
Якщо прокататися по колу, то сихівський трамвай здійснюватиме 29 зупинок. Сьогодні ж, по дорозі на Сихів, їх було лише дві. Одна із них була непередбачуваною: пенсіонери загородили проїзд своїм мітингом. Люди вимагали зупинки в районі вулиці Тернопільської. Не зважаючи на запевняння фахівців електротрансу, які наголосили, що робити зупинку на спуску не можна, мер таки пообіцяв стареньким, що її там збудують. Після цього найекстримальніші бабусі сніговими заметами добралися до салону, аби теж стати пасажирками «першого» трамваю…
Урочисте відкриття лінії зібрало чималу кількість людей, більшість із яких були літніми.
Саме від тих, кому за 60, лунало найбільше компліментів на адресу Андрія Садового і навіть корупційні скандали не затьмарили урочистого відкриття. До слова, сам мер коментувати журналістам справу хабарництва та обшуки у стінах мерії не забажав…
«Сьогодні ми відкриваємо тільки маленьку частину проекту – сполучення трамваєм з площі Соборної до кінотеатру Довженка. Наступний етап – це продовження сполучення до «Санта-Барбари», також тривають роботи на вулиці Стуса», – заявив на відкритті Андрій Садовий.
Водночас директор ЄБРР в Україні Шевкі Аджунер сказав: «Дуже приємно бачити сьогодні тут багато усміхнених облич львів’ян… Я порахував, що економія 20 хвилин щодня на добирання, яку дає трамвай на Сихів, додає до життя 4-5 днів. Їх можна використовувати для себе, для проведення часу із своїми родинами».
Слово надали також представнику Федерального міністерства екології, охорони природи, будівництва і безпеки ядерних реакторів Німеччини Юргену Кайнхорсту, адже для реалізації проекту місто також отримало €5 млн гранту – безповоротної фінансової допомоги від уряду Німеччини.
«Ми бачимо у багатьох країнах, що зростає частка індивідуального транспорту. З одного боку, це добре, адже збільшується індивідуальна свобода пересування, але з іншого боку, це величезне навантаження для міст, для нашого довкілля. І це також одна із найважливіших причин, чому уряд Німеччини підтримав цей проект», – зазначив Юрген Кайнхорст.
Після цього новенький трамвай виробництва «Електрон» урочисто розтяв стрічку, що символізувало запуск трамваю на Сихів.
Відтепер трамваєм на Сихів може скористатися кожен охочий…
Як виявилося, охочих здійснити історичну подорож було стільки, що лише для офіційної делегації гостей із Європи, чиновників та журналістів подали відразу три склади трамваїв. Однак кількість зацікавленого люду була значно більшою…
Не дочекавшись офіційного запуску руху, сихівчани буквально атакували один із трамваїв делегації. У дверях сталася тиснява, і щоб люди не подушили одне-одного та не рознесли новенький електротранспорт, водій зачинила двері і поїхала геть…
Якби у Голівуді знали, як львів’яни атакуватимуть перший трамвай на Сихів, то зйомки фільму про зомбі-апокаліпсис відбувалися би саме у Львові…
Зауважмо, що зараз трамвай на Сихів не доїжджає до кінцевої зупинки – вулиці Вернадського, а здійснює розворот біля кінотеатру імені Довженка. Ремонтники обіцяють, що трамвай до «Санта-Барбари» курсуватиме ще до нового року.
Раніше Львівський портал опублікував статтю: Проект «Трамвай на Сихів» у цифрах: що закопали під довгообіцяну колію.
Фото: Андрій Котенський
Андрій Котенський