ОСТАННІ НОВИНИ

Релігійні вподобання населення України

|

Згідно з результатами дослідження, більшість опитаних українців (74%) відносять себе до православ’я, 8% – до греко-католизму, по 1% – до римо-католицизму і протестантських та Євангелічних церков. Просто християнами себе вважають майже 9% опитаних, не відносять себе до жодного з релігійних віросповідань 6%. Про результати опитування Львівському порталу повідомили представники компаній, які проводили опитування. 

В регіональному розрізі в усіх областях найбільш поширеним є православ’я, окрім Тернопільської, Івано-Франківської та Львівської областей, де більше половини сповідують греко-католицизм. Також греко-католиками себе вважають майже 20% мешканців Закарпаття. Римо-католицизм зустрічається частіше, ніж в інших областях, також на Закарпатті (7%).

Серед тих, хто вважає себе православними, відносна більшість (38%) відносять себе до Української православної церкви Київського патріархату, 20% – до Української православної церкви Московського патріархату, 1% – до Української автокефальної православної церкви, 39% – вважають себе просто православними.

До УПЦ (КП) найчастіше відносять себе на Заході та в Центрі України, до УПЦ (МП) – на Півдні та Донбасі.  Тим не менш, навіть в південних і східних областях, крім Донбасу та Одещини, прихильників Київського Патріархату більше, ніж Московського. При цьому, чим далі на Південь і Схід, тим більше опитані схильні себе вважати просто православними і не відносити себе до жодної православної юрисдикції. Зокрема, найбільше таких у Кіровоградській, Миколаївській, Харківській, Запорізькій, Дніпропетровській, Сумській, Одеській, Донецькій та Луганській областях.

Метод збору первинної інформації — стандартизоване інтерв’ю  «face-to-face» за місцем постійного проживання респондентів. Вибірка репрезентує доросле населення за статтю, віком (від 18 років) та типом поселення. Загалом було опитано 25000 респондентів (по 1000 на область). Помилка репрезентативності: для національних показників – не більше 0,9%, для обласних – 3,1%. Терміни проведення: 1 – 17 лютого 2015р. Опитування  проводилось 4 компаніями:

Центр соціальних та маркетингових досліджень SOCIS, Соціологічна група «Рейтинг», Центр Разумкова, КМІС