У Львівській міській раді вирішили віддати маршрут 47а комунальному перевізнику АТП-1, який, на їхню думку, подав на конкурс кращі автобуси, ніж приватний перевізник «Успіх-БМ». Натомість приватний перевізник заявляє, що АТП-1 запустило «карусель», оскільки подало на конкурс ті автобуси, які подавалися в 2011 році. Про це передає кореспондент Львівського порталу.
Конкурсний комітет з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у Львові, організатором якого є департамент житлового господарства Львівської міської ради, обирав сьогодні переможця на маршрут 47а. Серед кандидатів – комунальне підприємство АТП-1 та приватний перевізник «Успіх-БМ». Конверти із документами цих двох кандидатів конкурсна комісія відкрила перед присутніми журналістами, депутатами та самими кандидатами на маршрут. Директор ТзОВ «Успіх–БМ» Юрій Мельник під час відкриття конвертів звернувся до членів конкурсного комітету з проханням перевірити машини, які представляє АТП-1, їхню кількість та чи не перевантажені вони іншими договорами. З таким проханням Ю.Мельник звернувся до комітету, бо переконаний, що комунальний перевізник подав на конкурс ті ж самі автобуси, що й у 2011 році.
«Я шукав документи щодо автобусів, які подавалися на конкурс в 2011 році, але в архівах я їх не знайшов. На той час я не працював в АТП-1, тому не знаю, які автобуси подавалися тоді і, відповідно, зараз», – сказав заступник директора АТП-1 Олександр Струтинський, відповідаючи на репліку конкурента.
Відтак депутат Львівської міської ради Валерій Веремчук теж поцікавився у конкурсного комітету, яким чином обслуговуватимуться пасажири на маршруті 47а, якщо виявиться, що автобуси, подані на конкурс АТП-1, будуть задіяні на інших маршрутах. Депутат упевнений, що комунальне підприємство, яким «керує» міський голова Львова, запустило «карусель».
Зі свого боку конкурсний комітет відмовився оголошувати перелік транспортних засобів, яке подало АТП-1 і усіх присутніх попросили покинути приміщення на час оцінювання і визначення переможця. Але пройшло доволі мало часу і перевізників та журналістів запросили для оголошення результатів.
Як повідомив начальник управління транспорту та зв’язку ЛМР Віктор Щир, у конкурсі перемогло АТП-1, оскільки по системі нарахування балів отримало 34 бали, натомість «Успіх БМ» на 11 балів менше – 23. В.Щир не зміг чітко пояснити, за якими критеріями вони виставляли оцінки перевізникам, лише сказав, що є спеціальна методика нарахування балів, визначена Міністерством інфраструктури. «Ми звертались до ДАІ, Укртрансінспекції, інших державних установ, які підтверджують ту інформацію, яку надавали претенденти на конкурс. Це і по наявності оподаткування, і наявність транспортних засобів. Береться ця статистика на базі відповідей державних органів і по визначеній методиці нарахування балів, відповідно, АТП-1 набрало більше балів», – зазначив чиновник.
Він також не зміг сказати, які саме автобуси були представлені на конкурс від АТП-1, а також номери машин. «АТП-1 надав кращі і молодші за віком автобуси, ніж «Успіх-БМ», – сказав він і додав, що відтак міське управління транспорту та зв`язку рекомендуватиме організатору конкурсу – департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР – укласти угоду з переможцем конкурсу на обслуговування маршруту №47А терміном на 3 або на 5 років.
Зі свого боку директор «Успіх-БМ» Юрій Мельник у коментарях журналістам зазначив, що не здивувався рішенню конкурсного комітету, але переконаний, що АТП-1 подала на конкурс машини, які подавалися у 2011 році. «Наша компанія має близько 40 машин і на маршруті 47а, зокрема, ми працювали два роки і ніколи не було жодних проблем, жодних скарг. Я не сумнівався у тому, що АТП-1 виграє. Дійсно, по балах вони виграють, це правда. Але ми переконані, що АТП-1 виставило на конкурс ті ж самі автобуси, що й у 2011 році. Тому ми вимагали, аби організатор конкурсу перевірив і наші пропозиції, і АТП-1, якщо це справді так, то їх не повинні були допустити до конкурсу. Таких автобусів пасажиромісткістю у 100 осіб, а це ЛАЗи і МАНи, є мало. У нас великогабаритні автобуси є та я підозрюю, що АТП-1 теж їх має, або вони показали ті ЛАЗи, які використовувалися в 2011 році. Бо в 2011 році усі ЛАЗи у них були задіяні на маршрутах, після того нових ніхто не купував. Виходить, що АТП-1 запустила «карусель» – поставила ті автобуси на один конкурс, потім на інший», – розповів він.
Які саме автобуси подавалися цього разу на конкурс представник АТП розповісти журналістам теж не зміг, пояснюючи тим, що він не готував документи на конкурс. Також він повторив, що шукав в архівах документи про те, які автобуси подавалися на конкурс в 2011 році, але так їх і не знайшов. «Тому я не знаю, які автобуси подавалися. На сьогодні у нас є достатня кількість автобусів, щоби закрити усі маршрути. Частково забрали їх з 10-го маршруту, але там, згідно паспорту, мають їздити малогабаритні автобуси», – зазначив він.
«Дивною виглядає ситуація, що АТП-1 загубило документи від 2011 року, і дуже дивно що їх і в управлінні транспорту теж немає», – зауважив Ю.Мельник.
Водночас заступник голови ГО «За якісний транспорт» Олег Довганик наголосив, що визначення переможця на маршруті №47а взагалі є нелегітимним, тож їхня організація подаватиме позов до суду щодо оскарження цього рішення.
«Ще задовго до сьогоднішнього засідання конкурсного комітету ми офіційно скерували звернення міському голові Львову Андрію Садовому та виконувачу обов’язки першого заступника Львівського міського голови Віктору Пушкарьову із проханням розпустити існуючий конкурсний комітет та оголосити про скликання нового. На жаль, до сьогодні відповіді на це звернення ми так і не отримали. Тож ми будемо подавати позов на департамент житлового господарства ЛМР із проханням привести існуючий конкурс у відповідність законодавству, оскільки будь-які рішення комітету можуть бути оскарженими у суді, що призведе до транспортного колапсу у місті Львові», – зазначив О. Довганик.
Він також наголосив, що рішення, яке було сьогодні прийняте конкурсним комітетом може бути оскаржене в суді і будь-який суддя, на його переконання, прийме рішення щодо не легітимності конкурсу і його результати потрібно буде скасувати.
«Вся суть в тому, що згідно постанови Кабміну, конкурсний комітет має складатися: 50% представників неприбуткових громадських організацій і 50% – громадськість або депутатський корпус. А тут ми бачимо, що міський конкурсний комітет складається на 66% з представників органів влади, тобто люди, які своєю більшістю протягують будь-яке рішення», – додав він.
Фото:busphoto.ru