Мобільна весна - „Львівська газета“, 2 березня

|

На тлі “мобільно-акційного” 2004 року, який влаштували UMC і Wellcom, інший великий національний оператор ЗАТ “Київстар Дж.Ес.Ем”, який ще донедавна був лідером українського мобільного ринку за кількістю абонентів, виглядав більш ніж скромно.

Певна надія в лояльних клієнтів компанії з’явилася, коли “Київстар” із екранів телевізорів і біґ-бордів закликала своїх клієнтів “зробити послугу друзям і дочекатися березня”. Ходили навіть чутки про радикальне зниження тарифів і збільшення строку дії скретч-карт передплаченого сервісу, аби підвищити конкурентоспроможність своїх пропозицій. Однак вони не підтвердилися – наразі компанія запровадила лише послугу “Коло друзів”.

Суть нової акції полягає в тому, що контрактні абоненти (за винятком корпоративних) і користувачі карткового сервісу ACE&BASE мають можливість об’єднатися в закриті абонентські групи до 7 осіб і спілкуватися між собою за пільговим тарифом у 47 копійок за хвилину. Вартість створення нової групи, вступ у групу та перехід із групи коштує 10 гривень. Ці гроші знімають із рахунку “адміністратора” групи – абонента “Київстару”, який створює собі цю групу та може додавати і виключати з неї абонентів.

Щоправда, послуга “Коло друзів” – не єдине нововведення компанії. Як розповіла “Газеті” експерт довідкової служби ЗАТ “Київстар Дж.Ес.Ем” Мар’яна, яка вирішила не називати свого прізвища, для користувачів пакета ACE&BASE встановлено новий тариф на дзвінки за послугою “улюблений номер” (дзвінок на один телефон із 50%-ю знижкою) всередині мережі – 47 копійок за хвилину для всіх пакетів. “Користувачі ACE досі за такий дзвінок платили 48 копійок за хвилину, а BASE: вдень – 64 копійки, вночі – 40 копійок”, – розповіла вона.

Своєрідним заохоченням для підключення нових абонентів, на думку маркетингового блоку компанії, стане акція “50 гривень на рахунок додатково”, яка, щоправда, вже діяла на Новий рік. Згідно з її умовами, той, хто придбає й активує пакет ACE&BASE з 1 до 30 березня за ціною пакета 99 або 130 гривень, отримає додатково 50 гривень на рахунок”.

Щоправда, такі акційні потуги “Київстару” не надто тішать експертів мобільного ринку. Порівняно з тарифами найближчого конкурента Ace&Base – послуги “Джинс” від UMC (50 копійок за хвилину розмови з іншими абонентами “Джинса”, 1 грн. за хвилину розмов із будь-яким українським власником “мобілки” та двома обраними міськими номерами, 2,7 грн. за дзвінки на міські мережі), послуга “Коло друзів” майже втрачає свою привабливість – адже тарифи, наприклад, на розмови в пакеті ACE залишаються незмінними з 1999 року (близько 2,8 грн. за хвилину на міські телефони в межах України та “мобілки” інших операторів і 99 коп. за розмови в мережі “Київстар”). Про порівняння цих тарифів із пропозицією “Суперджинс” від UMC (1,25 грн. за хвилину на всі напрямки та необмежений термін дії пакета) говорити, мабуть, не варто.

Про втрату лідерських позицій “Київстаром” свідчить і офіційна статистика. Незважаючи на те, що впродовж 2003 року компанія збільшила кількість активних абонентів мобільного зв’язку з 1,885 до 3,037 мільйона осіб, середній дохід з одного абонента зменшився більш ніж на 12% – до 13,6 доларів США.

У доповіді компанії Telenor – власника контрольного пакета “Київстару” – йдеться про те, що проникнення мобільного зв’язку в Україні станом на початок 2004 року сягнуло 14% (для порівняння: наприкінці 2002 року – 8%), при цьому частка “Київстару” скоротилася з 49% до 47% через посилення конкуренції у сфері “карткових” продуктів.

Також відстає компанія щодо збільшення абонентської бази. Згідно з даними популярного сайту “Мобільний форум”, за цим показником у січні перемогла компанія UMC, які вдалося підключити 140 тисяч абонентів, натомість “Київстар” збільшив кількість користувачів мобільного зв’язку на 104 тисячі осіб. Найбільш динамічно зростала абонентська база в компанії “Голден Телеком” – на 9,8% порівняно з попереднім місяцем, у UMC цей показник становить 4,2%, в “Київстару” – 3,4%.

На долю UMC припадає 56,4% приросту всіх абонентів, “Київстару” – 42%, інших операторів – 1,6%. У результаті цього частки ринку провідних операторів мобільного зв’язку суттєво не змінилися: UMC збільшила свою частку на 0,2%, до 50,9%, а “Київстар” скоротив на 0,14% – до 45,8%. Що ж, сподіватимемося, що послуга “Коло друзів” буде не останньою пропозицією “Київстару”, аби зберегти і наразі лояльних клієнтів, і частку на ринку …

Уляна Куйдич

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *