Швидке і комфортне пересування між населеними пунктами, зменшення заторів, підвищення безпеки дорожнього руху – це те, чого потребують і вимагають жителі великих міст і навколишніх з ними громад. Тому не дивно, що розвиток інтегрованої системи мобільності – одна з оперативних цілей, визначених в стратегії розвитку Львівської агломерації.
Але чи досяжна ця ціль у найближчій перспективі в умовах, коли Львів перетворюється на чи не найбільший логістичний хаб в країні, коли через війну є величезний дефіцит грошей в бюджетах громад на інфраструктурні проєкти, коли законодавство про співпрацю громад у сфері транспортних послуг недосконале, а люди все більше розчаровуються у громадському транспорті і пересідають на власний?
Про це повідомляє платформа Децентралізація, яка поговорила з експертами та представниками новоствореної асоціації органів місцевого самоврядування «Львівська агломерація», повідомляє
Транспортні зв’язки об’єднують території
Дослідження транспортних зв’язків сусідніх громад дозволяє визначити, наскільки тісно ці громади пов’язані між собою і чи формують вони агломерацію.
«Один з критеріїв належності населених пунктів до агломерації – більше 15% працездатного населення регулярно відвідують місто – центр агломерації. Дослідження мобільності, яке ми провели в громадах Львівської агломерації за підтримки Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні», показало, що середня частка таких пересувань перевищує 15%. За даними дослідження, в середньому, в будні майже 84,5 тисяч людей, а це 26% жителів агломерації, щодня приїжджають до Львова. А у вихідні – 37,5 тисяч, або 11%. Це дані лише з громад агломерації, не враховуючи людей з інших районів і громад області, з інших регіонів.
Отже ми отримали ще одне підтвердження того, що Львівська агломерація є сформованою, а її межі визначені коректно», – говорить доцент кафедри транспортних технологій НУ «Львівська політехніка», консультант Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні» Ігор Могила.
За словами виконавчого директора новоствореної асоціації ОМС «Львівська агломерація» Романа Кізими, транспортна мобільність та доступність – це те, що об’єднує громади агломерації.
«Чим більш розвиненими є транспортні зв’язки між громадами, тим більше можливостей мають жителі агломерації для роботи, освіти, лікування, відпочинку, культурного розвитку тощо. Від якості цих зв’язків залежить, наскільки цілісною є агломерація, залежать економічні та соціальні перспективи території», – говорить він.
Саме тому, за його словами, питання розвитку мобільності є головним пріоритетом для агломерацій в усьому світі.
Як це працює в Європі, наскільки все погано із транспортною комунікацією у Львові, чи має місто автобусне майбутнє, велосипедне майбутнє, чи перевага буде за водіями приватного транспорту? Про це детальніше можна довідатись ТУТ.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Андрій Котенський