ОСТАННІ НОВИНИ

Українці розповіли про плани на життя після війни

Ольга Денисяка

|

Українці розповіли соціологам про що мріють і, які плани втілюватимуть після перемоги. Більшість мріють подорожувати Україною та отримати нові звання, а кожен четвертий не проти завести домашнього улюбленця. Про це свідчать результати опитування групи Рейтинг.

Соціологи розповідають що плани українців на життя після війни в основному пов’язані із подорожами, які можна розуміти і як знайомство із своєю країною для тих, хто мало їздив до цього, а також можливість відвідати рідних та друзів. Подорожувати країною після війни планують 55% українців.

«Це виглядає як бажання засвідчити своє ставлення та «обійняти» країну, цінність якої підвищилася разом з ціною, яку доводиться платити за те, що ми – громадяни України», – кажуть соціологи.

Професійний розвиток, нові знання в цілому є другим дуже актуальними напрямком планів. 49% роздумують як отримати додаткову освіту чи нові знання, а 38% – освоїти нову професію, 27% мріють після війни відкрити свою справу, 21% – піти нову роботу.

Соціологи кажуть, що під час війни можливість піклуватися про когось має високе значення, тож 25% після війни хочуть завести домашнього улюбленця – так втілюється бажання «піклуватися отримувати теплі емоції та оточувати себе життям».

У результатах опитування йдеться, що майже всі хочуть або залишитися вдома або повернутися додому.

Плани тих, хто покинув своє місто дещо відрізняються від тих, хто залишився. Ті, хто поїхав більше хочуть подорожувати країною. І суттєво більше хочуть отримати додаткову освіту чи нові знання (61% проти 47%), освоїти нову професію (51% проти 35%) та відкрити свою справу (40% проти 23%) – цей вимушений від’їзд сформував активну позицію щодо життя після війни, бажання змін та розвитку.

 

«Вимушена мобільність може викликати деструктивні зміни, але в цих результатах ми бачимо, що на рівні планів ті, хто поїхали мають проактивну, конструктивну позицію. Їхати – це діяти, отже цей вчинок сприяє дієвості і в іншому та відкриває можливості», – пояснюють дослідники.

Опитування проводили 19 березня серед населення України від 18 років. Вибіркова сукупність: 1000 респондентів. Метод опитування: CATI (Computer Assisted Telephone Interviews – телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера). Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше 3,1%.

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.