Три десятиліття тому Україна стала незалежною вільною країною. Всі ці роки ми трудилися та боролися, щоб зламати стереотипи, відкинути догми та подолати бар’єри – соціальні, психологічні, інформаційні та, звісно ж, фізичні. Можливо, останні не такі помітні для всього суспільства, як інші труднощі, але можуть бути нездоланними для певних категорій громадян.
У цивілізованому суспільстві просто неможливо уявити ситуації, коли дитина на милицях має підійматися у шкільний клас сходами, молода мама з дитячим візком не може відвідати магазин, а пенсіонер із труднощами підіймається сходами поліклініки. У країнах Євросоюзу це питання вирішили вже давно, встановивши пандуси та підйомники, беручи на роботу не за одягом, а за розумом, забезпечивши підтримкою осіб з обмеженими можливостями, літніх громадян і дітей, які залишилися без піклування батьків…
У нашій країні час змін настав тільки зараз, причому ці серйозні питання обговорюють на найвищому рівні – державному. Йдеться про ініціативу першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів». Суть проєкту в тому, аби європейські принципи комфорту, моралі, соціальних відносин тощо стали нормою нашого життя.
Як показало соцопитування, проведене у межах проєкту, семеро із десяти осіб мали проблему з бар’єрами або знайомі з людьми, у яких такі проблеми виникали. При цьому в перелік основних бар’єрів потрапили свобода пересування, свобода самовираження та можливість працевлаштуватися. Програма «Без бар’єрів» покликана створити філософію суспільства без обмежень, у якому забезпечені рівні права та можливості для всіх людей стосовно самореалізації, зайнятості, пересування, сервісів, одержання освіти, спілкування, дозвілля, розвитку і т. д.
Компанія «АТБ», будучи відповідальним і патріотичним українським бізнесом, не могла залишитися осторонь від настільки важливого соціального проєкту. Лідер вітчизняного ритейлу відразу приєднався до програми першої леді.
Варто зазначити, що філософія безбар’єрності в суспільстві близька компанії, яка вже більш як чверть століття виконує важливу місію — забезпечує широкі верстви населення гарантовано свіжими продуктами харчування та якісними товарами першої необхідності за демократичними цінами.
Сьогодні супермаркети «АТБ» відкриті у всіх 24 областях України. На підприємствах корпорації працевлаштовано понад 70 тисяч громадян – і ця цифра постійно зростає. Щорічно компанія відкриває більше ніж сотню нових магазинів, створюючи 4-5 тисяч нових робочих місць.
При цьому в кожному із 1256 магазинів мережі «АТБ» є вакансії для осіб з обмеженими можливостями й інших найбільш уразливих категорій громадян. У компанії створені спеціальні робочі місця для тих, хто з різних причин не має можливості трудитися повний робочий день, однак відчуває гостру потребу в додатковому джерелі доходів. Це, наприклад, студенти, молоді мами, люди поважного віку та ін. Тривалість робочого дня в такому разі становить усього три години. Також створені спеціальні робочі місця для громадян з особливими потребами. Їм у компанії пропонують особливі, зручні графіки роботи та види діяльності, які вони можуть виконувати за медичними показниками.
Не менш важлива і системна турбота української торговельної мережі № 1 про покупців, тому їхня кількість уже перевищує 4 мільйони. Незалежно від того, де розташований магазин – у центрі мегаполіса або на окраїні невеликого селища, для клієнтів створені максимально комфортні умови. Крім гарантування європейського рівня сервісу й обслуговування, магазини «АТБ» зручні та безпечні для клієнтів. Входи в супермаркети обладнані пандусами. На стадії проєктування та будівництва магазинів враховують усі нюанси для комфортного та безперешкодного переміщення покупців.
На сьогодні більшість магазинів «АТБ» має автоматичні двері на вході, у торговельних залах широкі проходи, полки розташовані зручно, викладення товарів сучасне, а в деяких маркетах уже обладнані спеціальні ліфти для клієнтів. Компанія «АТБ» перша в Україні запропонувала покупцям формат магазину самообслуговування, створює тисячі робочих місць, є найбільшим чесним платником податків і протягом довгого часу забезпечує українців гарантовано якісними продуктами за демократичними цінами. Тепер вона прагне стати ще зручнішою, ближчою та комфортнішою для покупців.
℗
Анастасія ПИЖ