Морський порт сьогодні є зв’язуючою ланкою для різноманітних видів транспорту, і одним з найважливіших складників у глобальній системі міжнародної торгівлі. Сьогодні величезну частину торговельних процесів складають контейнерні перевезення. В Україні ця галузь також стабільно зростає – кожні півроку вітчизняні порти обробляють мільйони тон контейнерних вантажів. Що можна сказати про перспективи в галузі перевезень і перевалки контейнерів сьогодні? На це питання постаралися відповісти експерти логістичної компанії «Євротермінал».
Що відбувається з ринком контейнерних перевезень? Оцінка спеціалістів «Євротерміналу»
Частка контейнерних перевезень невпинно зростає. Звісно, свої корективи внесла пандемія і економічна криза, що слідувала за нею. Але представники «Євротерміналу» нагадують, що вже зараз світова економіка поступово стабілізується (хоча у різних країнах це все ще відбувається у різному темпі).
Згідно зі статистикою останніх кількох років, обіг контейнерів виріс у декілька разів. Особливо це стосується країн Азії, в першу чергу – Китаю. Аналітики «Євротерміналу» відмітили, що після пандемії Китай переживає своєрідний торговельний бум, оскільки країна була однією з перших, чия економіка змогла відновитися, а також був реалізований механізм відкладеного попиту на товари. Об’єм торгівлі у цьому регіоні зростає – відповідно, і кількість контейнерних вантажів. Спеціалісти «Євротерміналу» підкреслюють, що це стосується і тих країн, які ведуть активну торгівлю з Китаєм – зокрема, України.
Експерти «Євротерміналу» про перспективи перевалки контейнерів в Україні
Згідно зі стратегією розвитку морських портів України, за найближчі два десятка років об’єм контейнерних перевезень має зрости вдвічі. Представники «Євротерміналу» розповідають, що в зв’язку з цим в Україні почалася реалізація інвестиційних проектів, що спрямовані на збільшення виробничих можливостей портових терміналів. Інвестори найактивніше вкладаються саме у розвиток контейнерних і зернових терміналів.
Варто зазначити, що не тільки порти нарощують об’єми, але й логістичні компанії, що співпрацюють з ними. Як приклад можна навести проекти «Євротерміналу», що стосуються залізничних перевезень – побудова залізничної гілки, що розширює можливості пропуску вантажного потоку в порт, а також заплановане будування станції для перевалки контейнерів.
Експерти «Євротерміналу» вважають, що розвиток транспортної інфраструктури – це саме та стратегія, яку необхідно втілювати для залучення перевізників, що займаються транспортуванням контейнерних вантажів з Китаю в Європу і наразі обирають більш захiдні маршрути. До того ж, мова йде не тільки про морські порти, але й про створення додаткових сухопутних пунктів для перевалки контейнерів.
℗
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Омелян ШЕВЧУК