ОСТАННІ НОВИНИ

Транзит в обхід. Довкола Львова з’являться два транспортні кільця

Андрій КОТЕНСЬКИЙ

|

Щоб розвантажити Львів від транзитного транспорту довкола міста, з’являться дві великі дороги. Перша з них передбачає побудову Північного об’їзду Львова від Бірок до Гамаліївки, а відтак кільцева дорога Львова утворить так зване мале кільце. Водночас на відстані 20 – 30 кілометрів довкола Львова створять велике транзитне кільце, що використовуватимуть для вантажного транспорту, який рухатиметься через Львівщину.

Сьогодні на Львівщині тривають активні роботи на п’яти ділянках доріг: Мостиська–Борислав, Львів–Самбір, Львів–Пустомити–Меденичі, Східниця–Пісочне та Миколаїв – Городок. Саме остання ділянка дороги із Миколаєва до Городка – це частина великого проєкту, який називається «Великим транзитним кільцем для транспорту на Львівщині», який почали втілювати ще у 2017 році.

Велике транзитне кільце – територіальна дорога Т1425, яка проходить навколо Львова радіусом близько 30 км та сполучає Миколаїв–Городок–Івано-Франкове–Жовкву–Кам’янка-Бузьк–Куровичі–Бібрку. В майбутньому кільце замкнуть у коло побудовою нової дороги із Бібрки до Миколаєва.

За словами керівника Служби автомобільних доріг у Львівській області Олега Берези, через Львівщину проходить п’ять автомагістралей, транспортні потоки яких рухаються через єдину кільцеву дорогу Львова. Наразі вона надзвичайно перевантажена транзитним і місцевим транспортом, що створює затори і призводить до зменшення швидкості руху до 20 – 30 км/год. Відтак напрацьовано два варіанти вирішення проблеми.

Перший етап – створення великого транзитного кільця довкола Львова.

Саме для забезпечення швидкого пропуску транзитного транспорту, особливо вантажного, до міжнародних пунктів пропуску «Шегині», «Краковець», «Грушів», «Рава-Руська», тривають роботи над сполучення головних державних доріг у великому транзитному кільці на відстані 20 – 40 км від Львова. Це дозволить перенаправити значну частину транспорту в обхід Львова без заїзду на існуючу об’їзну дорогу, а головне – реально скоротити час транзиту Львівщиною.

На даний час ведуться активні роботи з укладання полотна поблизу Миколаєва у селі Велика Горожанка, де працює компанія «Автомагістраль-Південь», а у селах Ричагів та Вербіж уже триває каналізування майбутньої дороги. На перетині транзитного кільця Т1425 із автодорогою Н13 (Львів–Самбір–Ужгород, – ред.) збудують кільцеву розв’язку.

Відкриття ділянки транспортного кільця від Миколаєва до Городка очікується ще цього року. Також цьогоріч обіцяють провести ремонт дороги на ділянці Городок–Повітно, Крехів–Жовква та капітальний ремонт напрямку Жовква–Кам’янка-Бузьк. Усі роботи проведуть за кошти державного бюджету під час третього етапу фінансування проєкту.

«В проєкті також передбачено з’єднання дорогою Бібрки та Миколаєва, аби в майбутньому повістю замкнути транспортне кільце. Ці роботи потребують значних капіталовкладень – близько 2-х мільярдів гривень», – зауважив Олег Береза.

Другий етап – завершення проєкту Північного об’їзду Львова, який передбачає побудову нової бетонної дороги від Бірок до околиць Гамаліївки.

«Зараз ми ведемо активну роботу по викупу земельних ділянок від Бірок до Запитова, де дорога проходитиме через територію Завадова, Гряди, Малі Підліски та Бірок, що дозволить повністю закрити місто кільцевою дорогою. Після викупу усіх ділянок ми розпочнемо розроблення проєктно-кошторисної документації. Зокрема, плануємо на цій ділянці використовувати сучасні технології будівництва бетонних доріг», – повідомив Олег Береза.

Водночас стало відомо, що будівництво кільцевої дорога Львова застрягло на етапі проєкту експертизи. Її мали зробити ще у березні, але, на жаль, усі ці питання відклали до завершення карантину через коронавірус. Без експертної оцінки також неможливо сформувати тендерну документацію. Оскільки це – міжнародний проєкт, то вона має бути розроблена згідно норм та правил міжнародних фінансових організацій. Адже фінансування здійснюватиметься за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку.

У Службі автомобільних доріг сподіваються, що влітку вдасться отримати повний пакет документів, щоб приступити до визначення переможця, який втілюватиме побудову Північного об’їзду Львова вже з 2021 року.

«Проєкт завершення будівництва Північного об’їзду Львова для утворення розвантажувального кільця почнуть втілювати із наступного року. Фінансування вже підтверджено ЄБРР», – додав керівник САД Львівщини.

Швидкого розв’язання проблеми транзитного транспорту, який прямує через Львів, очікувати не варто?

На завершення кільцевої дороги, що передбачає будівництво Північного об’їзду Львова потрібно чекати не один рік. Про це розповів член Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, нардеп Ростислав Тістик. Саме тому дорожні експерти й пропонують альтернативу – створення так званого транзитного кільця для вантажного транспорту у Львівській області.

«Важливість добудови Північної дороги – неймовірна, бо на сьогодні відчутно, як важко виїхати чи заїхати із північної частини Львова через потік великовантажного транспорту. Відтак створення транзитного кільця дасть можливість вантажному транспорту, що рухається з/до ЄС мати якісне транзитне сполучення в напрямку Києва та східної України в обхід кільцевої дороги Львова», – повідомив Ростислав Тістик.

Водночас т.в.о. директора департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської облдержадміністрації Роман Кокотайло зауважив, що питання транзитного кільця важливе  також з огляду транспортної логістики поєднання районів Львівщини між собою.

«Питання великого транзитного кільця – складне й велике. Зараз ми його розглядаємо передовсім для великогабаритного вантажного транзиту, але не варто забувати про важливість зручного поєднання восьми районів Львівщини між собою», – зауважив Роман Кокотайло.

Окрім того він розповів, що для покращення транспортної логістики у Львівській області цьогоріч завершено асфальтні роботи на п’яти об’єктах, зокрема, вже відремонтували так звану об’їзну дорогу Яворова, дорогу Куликів – Великосілки, Звертів – Жовтанці, Вирів – Великосілки та Ясенів – Золочів. І на фінішньому етапі – ремонт траси Львів–Пустомити–Меденичі, над яким працює компанія «Онур».

Варто також згадати, що в бюджеті 2020 року для ремонту доріг Львівщини було виділено близько 400 мільйонів гривень, але через зміни до бюджету, що пов’язані із пандемією коронавірусу, інвестпроєкти Львівщини урізали до 305 мільйонів.

Як пояснив голова підкомітету з питань місцевих бюджетів та бюджетної підтримки регіонального розвитку Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, нардеп Орест Саламаха, сьогодні інвестиційні проєкти ремонту доріг Львівщини фінансується зі спецфонду та загального фонду України, і вже сьогодні зрозуміло, що цьогорічних 305 мільйонів буде замало.

«Раніше планували виділити 400 мільйонів. Зокрема, 100 мільйонів із спецфонду та 300 зі загального фонду. Зараз цю суму скорочено на 95 мільйонів гривень, які скерували на інші нагальні потреби. Уже сьогодні ми розуміємо, що виділених коштів буде замало, але завдяки коштам стабілізаційного фонду ми зможемо додатково дофінансувати необхідні ремонти доріг на Львівщині. Також наприкінці року Львівська область зможе претендувати на кошти, які не використають інші області», – пообіцяв Орест Саламаха.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *