ОСТАННІ НОВИНИ

Безкоштовний громадський транспорт – це реально. Чому сотня світових міст може, а Львів – ні

Андрій Котенський

|

Понад 110 міст Європи та США зробили громадський транспорт безкоштовним, що допомогло позбутися заторів, зменшити потребу у місцях для паркування, покращити якість довкілля та збільшити інвестиційну привабливість. Про це повідомив політик, громадський діяч Ігор Васюник пояснюючи свою ініціативу впровадження безкоштовного громадського транспорту у Львові.

 

Політик переконаний, що від чергового підняття тарифів якість перевезень громадським транспортом у місті не зміниться. Натомість точно зміниться кількість необлікованої готівки в кишенях тих, хто роками «вдосконалює» громадський транспорт Львова і непогано на цьому заробляє.

«Все більше міст Європи та Америки роблять проїзд у громадському транспорті безкоштовним для містян і при цьому зразковим по якості послуг та комфорту. Цей досвід варто вивчити і далеко їздити не треба. 11 із 15 регіонів Естонії перейшли на безкоштовний громадський транспорт. У сусідній Польщі в 10-ти містах мешканцям повністю скасували оплату за проїзд, ще у понад півсотні – зробили громадський транспорт частково безкоштовним. Кількість таких міст лише зростатиме. Париж має намір скасувати оплату за проїзд в 2020 році. Люксембург хоче скасувати плату за проїзд у трамваях, автобусах і поїздах в 2020 році. Аналогічні наміри з’явилися в Німеччиі», – йдеться у повідомленні.

Водночас він опирається на досвід Таллінна, столиці Естонії, який став настільки успішним, що його поширили на всю країну, а також перейняли інші міста світу.

Таллінн скасував оплату за проїзд у всіх видах громадського транспорту ще 2013 року. Не платити за квиток мали право лише мешканці Таллінну і підприємці чи власники бізнесу, котрі зареєструвалися у столичній податковій службі.

Тодішнього мера, який запропонував зробити громадський транспорт повністю безкоштовним для талліннців, політичні опоненти звинувачували у популізмі, а містян лякали тим, що місто збанкрутує.

Вже шостий рік як громадський транспорт в Таллінні – безкоштовний. Результат навіть перевершив очікування: в бюджет міста надійшло в два рази більше коштів, аніж було витрачено на оновлення громадського транспорту і забезпечення його якісної роботи. Лише за перший рік експерименту число підприємців з реєстрацією у Таллінні зросло на 25 000 осіб, відповідно – зросли надходження в міський бюджет від сплати податків.

Із запровадженням безкоштовного громадського транспорту зменшився рівень користування приватними авто – зникли затори, покращилась екологія в місті.

Загалом 80% мешканців Таллінна користуються громадським транспортом. Це дуже високий показник в порівнянні з 53% у Львові.

В рік на забезпечення роботи громадського транспорту Таллінн витрачає 12 млн євро (324 млн грн). Ці кошти йдуть на обслуговування парку машин, на пальне та заробітну плату водіїв. На оновлення парку закладають додаткові кошти в бюджеті. Водночас мешканці Таллінна, стали менше користуватись приватним авто, почали більше гуляти містом і витрачати кошти на дозвілля, частіше відвідують заклади культури, кафе, ресторани. Це також дало додатковий підйом економіці міста.

Ініціатива дала настільки відчутний поштовх соціально-економічному розвитку міста, що в липні 2018 року оплату за проїзд в міському громадському транспорті скасували в 11 з 15 регіонів всієї Естонії!

Впроваджуючи безкоштовний проїзд в громадському транспорті ми:

Позбуваємося заторів. Якщо в міських заторах стоїть працездатна частина мешканців міста – це втрата сотень тисяч людино-годин. Значить місто і його мешканці втрачають гроші. Тому власникам автомобілів запропонували альтернативу: замість автівки набагато вигідніше користуватися безкоштовним громадським транспортом, який не поступається комфортом, швидкістю та якістю.

Зменшуємо потребу у місцях для паркування. Проблема з відсутністю місць для паркування зникає, якщо зменшиться рівень використання приватних автомобілів на вулицях міста.

Покращуємо якість довкілля. 80-90% шкідливих викидів у містах – це вихлопи від автомобілів! Від чистого повітря у місті залежить здоров’я, працездатність і тривалість життя містян.

Покращуємо інвестиційну привабливість міста. Інвестори звертають увагу на рівень мобільності мешканців міста. Якщо працівники доїжджають на роботу з проблемами, годинами стоять в заторах – це не дає можливості якісно спланувати робочий день. Відтак, знижується ефективність праці, що впливає на роботу усієї компанії.

Детальніше про те, як фінансуються перевезення в міському громадському транспорті в тих містах, де скасували для мешканців оплату за проїзд, яка ситуація із громадським транспортом Львова та чи має наше місто кошти на такий проект, читайте у статті: «Понад 110 міст Європи та США зробили громадський транспорт безкоштовним».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *