ОСТАННІ НОВИНИ

Оксана Забужко: «Нація готова вибрати comedian, який не спромігся відділити себе від свого персонажа»

Андрій Котенський

|

Відома українська письменниця про брудні технологій і стратегії пропаганди в Україні і волевиявлення українців на виборах Президента України:

«Всі підстави для дуже високого рівня тривожності в суспільстві безумовно є. І безумовно, давайте не приховувати цього самі від себе, ризик втратити зовсім несподівано і непомітно сьогодні державу, яку з-під нас можуть висмикнути уже до кінця року, як килимок із-під ніг. Цей ризик безперечно існує.

З минулого понеділка отримую масу інформації із західних джерел, видань, медій. Отримую сигнал тривожності – репутація України зараз тріщить. Після Майдану, 2014 року, тої відсічі, яку Україна дала російській агресії, всі оці чотири з гаком роки було круто, подорожуючи по світу, бути українкою. Було почуття гордості за свою країну і відчуття поваги, з якою на тебе дивляться, як на представницю своєї країни – як друзі так і вороги.

Зараз ось це почуття остраху перед тим, що нація готова вибрати comedian (комік, клоун), який в жодному інтерв’ю жодному з західних видань не спромігся відділити себе від свого персонажа.

Це почуття: «Що за нація? Що за люди? Що за суспільство? Що за країна? Вони якісь несерйозні?». Так, це технологія. Поза всяким сумнівом, Україна сьогодні стала знову в черговий раз на передньому краї ось цієї глобальної війни (називайте її гібридною). На нас ставиться безпрецедентний експеримент сучасних інформаційних технологій… – роздування, вкидання певних мемів, нагнітання невдоволення… (зливання конкретної особи із вигаданим екранного екранним персонажем – ред.). І в кожному прикладі є російський слід… Технології, які апробуються сьогодні на Україні.

Я би сказала, виборча кампанія Володимира Зеленського, вона почалася не 3-4 місяці тому, не в Новорічну ніч, вона почалася всі 15 років тому. І всі ці 15 років ось це розкручування симпатичного образу Василя Голобородька, справжнє ім’я якого вкрадене у видатного поета сучасності і біженця із Луганська, котрого номінували на Нобелівську премію… Персонаж серіалу і носій образу симпатичного і розумного молодого чоловіка, який збирається все змінити і з яким асоціюють його виконавця. Відбувається підміна. Вперше, саме тепер і саме в Україні.

5.5 мільйонів українців проголосувало за голограму, за віртуального кандидата з ім’ям Володимир Зеленський. Але ми не знаємо, хто такий Володимир Зеленський, як політик.

Володимир Зеленський – це сума певних позитивних емоцій, зв’язаних із шоу-бізнесом, гумором, усмішкою, рекламою… Це ось той віртуал, який з другого боку впроваджує непомітно і не нав’язливо дуже агресивну мову ненависті устами свого персонажа.

Ви взагалі в курсі, чим закінчується «Слуга народу»? Розстрілом парламенту. Це реклама розстрілу парламенту… В українському просторі вкидається ось такий дискурс, котрий і називається каналізацією агресії. І це також технологія… Російська технологія «Как страшно жить», усе це роздряпування невдоволення і вселяння почуття дискомфорту… каналізування агресії, аби розвернути її проти чинної влади… на фоні якого з’являється образ усміхненого і симпатичного і веселого персонажа серіалу. А відтак ми маємо двох кандидатів на другий тур – віртуального і реального. Про віртуального ми нічого не знаємо, або знаємо дуже мало і можемо лише здогадуватися і підозрювати його зв’язок із російськими грішми, бо він є продуктом російського шоубізнесу… У цій стратегії обернення агресії в середину суспільства і поступового нацьковування для вбачання у своєму ближньому – ворога, який зазіхає на твоє майбутнє. Це атака на те почуття солідарності, єдність, яку ми вибороли кров’ю на Майдані і в боях 2014 – 2015 року.

Солідарність, єдність, гідність і гордість дути українцем. Ось те, що стало об’єктом атаки цих технологій і інформаційних атак. Ми дуже і дуже вразливі сьогодні», – заявила Оксана Забужко в ефірі програми «Свобода слова» на телеканалі ICTV.

Реклама партнерів
Загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...