Skoda Auto відмовилася від намірів створення нового мультибрендового заводу в Україні та розглядає для цієї мети інші майданчики в Східній і Південно-Східній Європі, пише ЕП.
Про це агентству «Інтерфакс-Україна» повідомили в компанії «Єврокар», коментуючи публікацію в пресі про нібито намір чеської компанії перенести складання автомобілів з України до Сербії.
Зазначається, що це рішення не пов’язане з наміром переміщення виробництва з України, тобто завод «Єврокар» продовжить збірку автомобілів Skoda.
«Skoda, визначаючи потенційне місце для нового мультибрендового заводу, скоротила вибір до чотирьох країн Східної і Південно-Східної Європи. України серед них немає», – повідомили в компанії.
В «Єврокарі» пояснили, що питання розширення виробничих потужностей в Volkswagen Group і в Skoda Auto зокрема назріло ще кілька років тому – наразі заводи Skoda працюють зі 120% завантаженням потужностей, застосовуючи багатозмінний робочий режим.
«Ще в 2017 році Україну відвідав голова Skoda Auto, за результатами зустрічі якого з главою українського уряду був сформований ряд побажань до української влади в контексті розгляду України як зовнішнього виробничого майданчика для Skoda з урахуванням зручної логістики, угоди про зону вільної торгівлі з ЄС, наявності підготовлених трудових ресурсів і більш низької вартості робочої сили (майже вдвічі) в порівнянні з європейськими країнами», – нагадали в компанії.
Однак, додають в «Єврокарі», за цей час Україною так і не були запропоновані умови, які залучили б потенційного інвестора.
«В Україні досі не працюють митні і податкові стимули для діяльності індустріальних парків, хоча відповідні законопроекти були прийняті в першому читанні ще в 2016 році, не втілена в реальність анонсована 15-річна Стратегія розвитку ринку електромобілів, не розглянуті законопроекти для підтримки виробництва електромобілів, які внесені до порядку ще на початку року», – констатують в компанії.
У той же час, додають в «Єврокарі», активно лібералізується ввезення вживаних авто, фактично хаотизуючи авторинок і заганяючи все далі в тіньовий формат, тоді як до легального бізнесу пред’являються високі вимоги.
«На жаль, Україна не витримала конкуренції в боротьбі за великі інвестиції. Можна сказати, що вона навіть не вступала в боротьбу … за 1,4 млрд євро інвестицій, 5 тис нових робочих місць і можливість виробництва 300 тис автомобілів на рік з рівнем експорту 4,5 млрд євро», – роблять висновок в «Єврокарі».
Довідка:
“Єврокар” (Соломоново Закарпатської обл.) випускає легкові автомобілі з грудня 2001 року.
Інвестиції в створення заводу становили 250 млн доларів.
Сьогодні він єдиний український виробник легкових автомобілів. У 2018 році “Єврокар” сформував українську статистику з їх виробництва, випустивши 5,66 тис автомобілів Skoda – на 7,9% менше, ніж роком раніше.
Автомобілі Skoda в 2018 році посіли четверту сходинку рейтингу продажів нових авто в Україні з часткою ринку в 7%.
Понад 68,84% акцій “Єврокар” володіє “Атолл Холдинг”, бенефіціаром-контролером якого є Олег Боярін, ще 20% володіє “Простір Капітал”.
Андрій Котенський