Цього тижня репертуар Львівської національної опери рясніє весняними мотивами про любов та пробудження природи. В переліку, який пропонує театр, кожен, навіть найвибагливіший слухач, може знайти для себе цікаву постановку та завітати в Оперу – як на свято!
ПЕРЕЛІК ПОДІЙ ЛЬВІВСЬКОЇ ОПЕРИ:
ВІВТОРОК, 12 березня– Моноопера Віталія Губаренка «Листи кохання» (Дзеркальна зала)
Дзеркальна зала Львівської національної опери, без перебільшень, багата на події. Окрім, витонченої атмосфери музичних салонів ХІХ століття, Дзеркальна Зала також пропонує філігранний різнобарвний репертуар для глядачів. Концерт з романтичною назвою моноопери Віталія Губаренка – це можливість відпочити від рутини сірих березневих днів та насолодитись прекрасною грою музикантів.
Солісти вечора – музиканти Хмельницької філармонії, які запрезентують добірку музичних творів композиторів-сучасників, а також монооперу «Листи кохання» Губаренка. Композитор, який відомий українцям як автор масштабних полотен, залишив у своїй спадщині інтимну ніжну монооперу «Листи кохання», яка резонує найтоншими ніжними почуттями. Моноопера написана для сопрано та струнного оркестру, лібрето композитор написав за мотивами новели «Ніжність» французького поета Анрі Барбюса. Головна героїня, яка жертвує своєю любов’ю та залишає коханого, сама не витримує розлуки та накладає на себе руки. Після її смерті, чоловікові передають листи, залишені нею. Він отримує листи через рік після смерті, п’ять, одинадцять та двадцять років.
Окрім Губаренка, в програмі прозвучать твори сучасних українських композиторів Віталія Самолюка та Михайла Шведа.
Програма концерту:
В. Самолюк – Сюїта №2 «Меморі»
В. Самолюк – Різдвяна сюїта
В. Губаренко – Моноопера «Листи кохання»
М. Швед – «Wiec w tej ciszy ukryty ja – lisc…»
Виконавці:
Фатіма Чергіндзія – сопрано, заслужена артистка України
Віталій Самолюк – фортепіано
Камерний оркестр Хмельницької обласної філармонії
Диригент – Тарас Мартиник
Початок о 19:00, квитки на монооперу В.Губаренка «Листи кохання.
СЕРЕДА, 13 березня – Опера «Наталка-Полтавка» Микола Лисенка
Усі барви українського побуту XIX століття – в знаменитій опері «Наталка-Полтавка» українського романтика Миколи Лисенка. Це твір, який відкриває українську культуру для тих, хто прагне її зрозуміти чи намилуватись нею. Окрім цього, опера «Наталка-Полтавка» – це доказ експресивної ментальності, чуттєвості та співочості української душі. Вона не поступається знаним італійським операм, адже не просто зачаровує мелодикою пісень та арій, а й інтригує сюжетом.
З часу появи опери на сценах театру в 1889 році, історія, за мотивом українського класика Івана Котляревського, про красуню Наталку не втрачає своєї популярності. Кохання Петра та Наталки, хитрощі вдови Терпилихи, яка бажає видати заміж доньку за нелюбого та багатого возного Тетерваковського – усе в кращих традиціях національної опери. На фоні мальовничих краєвидів, народного фольклору, яскравості вбрань та звичаїв, – опера «Наталка-Полтавка» стає доброю традицією завітати в Оперу на свято емоцій!
Початок о 18:00, квитки на оперу «Наталка-Полтавка».
ЧЕТВЕР, 14 березня; П’ЯТНИЦЯ, 15 березня – балети «Весна священна», «Пульчинелла» Ігоря Стравінського
Балети Ігоря Стравінського на сцені Львівської національної опери стали ще одним успішним проектом в рамках «Українського прориву» генерального директора Василя Вовкуна. «Пульчинеллу» львівські творці подають як символ реальності всього, що сховане за маскою і відвертає увагу. Балет створений на основі низки творів композиторів ХVІІІ століття, за мотивами традиційної італійської комедії дель арте, в якому Пульчинелла є одним із головних чоловічих персонажів.
Натомість «Весна священна» – це балет, який перевернув не лише уяву львівської публіки торік. Це емоція підсвідомості, те, що живе всередині: Eros e Thanatos за Фройдом. Балет прославив Стравінського більш, ніж 100 років тому в Парижі. «Весну священну» композитор написав на замовлення реформатора театрального мистецтва того часу – Сергія Дягілева. Цікаво, що над балетом Стравінський працював в своєму родинному маєтку в Устилузі, що на Волині. Безумовно, «Весна священна» – набула розголосу і вибухнула скандалом для паризької еліти. Публіка кричала, освистувала акторів, вона була приголомшена пекельним шумом, а самі танцівники тремтіли та стримували сльози.
Безумовно, балети Стравінського на львівській сцені – обов’язкові до перегляду та пережиття естетичних емоцій, які насторожують, бентежать та хвилюють.
Початок о 18:00, квитки на балет 14 березня, 15 березня.
СУБОТА,16 березня– опера «Бал-маскарад» Джузеппе Верді
Джузеппе Верді – один із найвідоміших музичних митців у світі, творчість якого не полишає оперні сцени світу і, мабуть, ніколи не полише. Верді у великій мірі став символом італійської опери, і навіть символом самої Італії. Композитор мав щастя бути признаним та популярним ще за життя. Хоча його не прийняли на навчання до Міланської консерваторії, та зараз ця консерваторія гордо називається іменем самого Верді! Митець був прискіпливим до сюжету своїх опер ( а їх 28!) та самостійно займався пошуком сюжетів бо знав, що драматична історія його опер – це запорука успіху. Опера «Бал-маскарад» – це єдина опера Верді, дія якої відбувається в Штатах. Це не була задумка композитора: насправді в першій редакції вся дія відбувається в Швеції і центральна історія була пов’язаною із вбивством швецького короля Густава ІІІ на маскарадному балі. Та перед прем’єрою опери відбулась спроба вбивства Наполеона ІІІ, і влада боялась, що опера Верді зможе збунтувати проти неї самої народ. Так! В ті часи опера – це була не просто вистава в театрі, це був діалог, велика подія, на яку чекала і яка могла в собі нести певний підтекст для слухача.
Тізер постановки опери «Бал-маскарад» Львівської національної опери – тут.
Початок о 18:00, квитки на оперу «Бал-маскарад».
НЕДІЛЯ, 17 березня– балет «Лілея» Костянтина Данькевича
Балет українського композитора Костянтина Данькевича створений на лібрето В. Чаговця, за мотивами творів Тараса Шевченка. Головна героїня – красуня Лілея, яка щиро та навзаєм закохана в парубка Степана. Дійство розгортається на фоні традиційних зібрань молоді на свято Івана Купала. Лілея та Степан просять Князя, аби той допоміг в їхньому прагненні бути разом і пара змогла б заручитись. Давши ствердне слово, Князь розуміє, що й сам зачарований красою Лілеї. Тому замість допомоги робить Степана наймитом, а Лілею наказує провести у свій палац.
Це, без сумніву, казковий та ліричний сюжет для балету. Глядачам, які радо відвідують класичні постановки українських творів, сподобаються костюми та колористика балету. Втілення шевченківських образів у виконанні балетної трупи театру – це насолода для споглядання. Витончені па та класична хореографія в українському сценічному образі – хороша ідея для проведення недільного дня в стінах Львівської національної опери.
Початок о 12:00, квитки на балет «Лілея».
НЕДІЛЯ, 17 березня – опера «Любовний напій» Гаетано Доніцетті
Любителі оперного мистецтва недарма вважають оперу Доніцетті вічною. У ній – яскраві мелодії геніального італійського бельканто, інтригуючий сюжет та комедійна атмосфера. Подружки красуні Адіни глузують з сільського парубка Неморіно, який по вуха закоханий в Адіну. Як впоратись бідолашному хлопцю зі своєю любов’ю та суперником, якщо Адіна навіть не сприймає серйозно його освідення? Можливо таємниций лікар Дулькамар, який завітав в село з чарівним напоєм зможе допомогти? «Любовний напій» композитор написав всього лише за 2 тижні на лібрето Феліче Романі. Доніцетті мав неабиякий талант до оперного мистецтва, адже до «Любовного напою» написав 39 опер і заслужив собі слави оперного митця. На «Любовному напої» композитор не зупинився і до кінця життя написав ще 35 опер, а також симфонічні, хорові та камерні твори. Звісно, не всі опери Доніцетті світова публіка може побачити на сценах театрів, але «Любовний напій» ще довго торкатиме серця публіки своєю наївністю, ніжністю та мелодикою.
Початок о 18:00, квитки на оперу «Любовний напій».
Оля Лозинська