«Укрзалізниця» ввела обмеження на використання дизельного палива у зв’язку з припиненням поставок та критично низькими запасами палива. Про це свідчить копія телеграми від 22 лютого за підписом члена правління УЗ Іренеуша Василевського, яка є в розпорядженні enkorr.
«У зв’язку з тимчасовим припиненням централізованого постачання ДП на регіональні філії зобов’язую терміново вжити заходів щодо економії витрат пального», – випливає з телеграми.
Регіональним підрозділам доручено максимально скоротити парк тепловозів, задіяних в маневровій роботі і оптимізувати пропуск вантажних поїздів по електрифікованих ділянках.
Також припинена видача ДП для виконання робіт з модернізації, ремонту колії та інших робіт, пов’язаних з обслуговуванням інфраструктури, за винятком аварійних ситуацій. Також до відновлення постачань пального зупинено виконання всіх робіт по модернізації і ремонту інфраструктури, які потребують витрат ДП.
У локомотивних і мотовагонних депо доручено злити дизельне паливо з тепловозів, відставлених в резерв.
У свою чергу регіональні підрозділи повідомляють про критично низькі запаси ДП. Зокрема, “Південна залізниця” повідомила, що станом на 22 лютого залишок ДП залишався на один день роботи. “Південно-Західна залізниця” тоді ж повідомила про 181 т запасу, також достатнього для одного дня, аналогічна ситуація і на “Одеської залізниці”. “Придніпровська залізниця” повідомила про запас в 310,3 т (три дні), «Львівська залізниця», – про запас на два дні роботи.
Як повідомляла Економічна правда, 12 грудня «Укрзалізниця» провела тендер на закупівлю 32 тисячі тонн дизпалива на суму 1,02 мільярда гривень. В вартість палива було завищено майже на 20%, у порівнянні із середньою ціною дизпального на оптовому ринку. Таким чином «Укрзалізниця» мала переплатила постачальникам 120,3 млн грн.
Андрій Котенський