ОСТАННІ НОВИНИ

В Україні лише три телеканали об’єктивно висвітлюють президентські перегони

Андрій Котенський

|

Найбільш яскраво виражену політичну позицію при освітленні в ЗМІ президентської виборчої кампанії займають телеканали «1+1», «Прямий», «Україна», «Інтер», «NewsOne» і «112 Україна». Про це свідчать результати моніторингу, який за підтримки двох проектів Ради Європи в Україні проводить коаліція громадських організацій у складі «Комісії журналістської етики», «Платформи прав людини», «Українського інституту медіа та комунікації» та «StopFake».

 

Як передає Інтерфакс-Україна, згідно з першими проміжними результатами незалежного моніторингу висвітлення в медіа президентських перегонів за період з 14 січня по 3 лютого, телеканали «ICTV», «СТБ» та «UA:Перший» займали більш-менш нейтральну позицію по відношенню до різних кандидатів.

При цьому симпатії каналу «1+1» на стороні кандидатів в президенти Володимира Зеленського та Олександра Шевченка. А ось чинну владу на ньому постійно критикують, в тому числі президента Петра Порошенка.

За даними моніторингу, телеканали чинного президента “Прямий” і “5 канал” “відверто симпатизують” Порошенку. При цьому на “Прямому” звучить “нищівна критика” на адресу Юлії Тимошенко і Зеленського.

Телеканал “Україна” демонструє симпатії до кандидата від “Опозиційного блоку – партії миру та розвитку” Олександру Вілкулу та в той же час критикує кандидата від “Опозиційною платформи – За життя” Юрія Бойка у зв’язку з тим, що стався розкол в “Опозиційному блоці”. При цьому кампанію Бойка активно висвітлює і підтримує телеканал “Інтер”.

Канал “NewsOne”, за оцінками експертів моніторингу, також більш відкрито підтримує Бойко. У свою чергу канал “112 Україна” найбільше уваги приділяє Порошенку і Бойку.

“Майже всі медіа (в першу чергу телеканали), за невеликим винятком, які увійшли в моніторинг, демонстрували свої симпатії або антипатії до тих чи інших кандидатів у президенти. У більшості випадків це можна пояснити не так позицією самих журналістів, як позицією медіавласників, які мають власні політичні інтереси. І це тренд не тільки цієї, а майже всіх виборчих кампаній в Україні”, – відзначає виконавчий директор “Українського інституту медіа та комунікації” Діана Дуцик.

Міжнародний експерт Ради Європи Расто Кужель зазначає, що українські ЗМІ активно висвітлюють заходи, що проводяться кандидатами, і пов’язані з виборами процедурні аспекти.

«Але з іншого боку, більшість медіа продемонстрували свої преференції щодо конкретних кандидатів», – підкреслив він.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *