У Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ висунули пропозицію класифікувати вулиці за функціональним призначенням: пішохідна, велосипедна тощо.
«Сьогодні в більшості європейських країн вулиці обов’язково класифікуються, окрім іншого, за призначенням. Тобто – для пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту або автомобілів. Це дійсно дозволяє більш ефективно організовувати роботу транспорту та створювати безпечні та комфортні умови для пішоходів. Тому зараз розглядається можливість впровадження такого досвіду і в нас. Адже правильно збудована система міських вулиць – це вирішення великого комплексу технічних та естетичних задач міста. Особливо це стосується великих міст, які зазвичай стикаються з транспортними проблемами, а також необхідністю вирішення не менш важливого завдання – організації пішохідного руху», – написав на своїй сторінці у Facebook заступник міністра регіонального розвитку Лев Парцхаладзе.
Відповідно до цієї класифікації можуть бути прописані вимоги та рекомендації щодо ширини різних функціональних зон: пішохідної, велосипедної тощо. А це безпека і комфорт людей.
Також за словами Лева Парцхаладзе, це може дозволити:
- мінімізувати затори в містах;
- зменшити рівень автомобілізації за рахунок пріоритету громадського транспорту;
- організовувати багатофункціональні вулиці для гармонійного розвитку населених пунктів.
Проект змін до ДБН наразі розробляється ДП «ДерждорНДІ»
Довідка
Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.
Вероніка Рой