Відома торговельна мережа формує стандарти соціально відповідального ведення бізнесу для всієї галузі…
Сьогодні у ділових колах дуже модно розмірковувати про «соціальну відповідальність бізнесу», яка є нормою для значної кількості провідних західних компаній. На жаль, у більшості випадків на теренах України далі роздумів і балачок справа не йде. Мовляв, подібна практика не на часі: в країні криза, бізнес вимушений виживати тощо. Проте є компанії, які не зважають на ці складнощі. Адже «соціальна» (тобто пов’язана із соціумом, із громадою) політика потрібна тут і зараз.
Найбільш яскравий приклад того, як навіть у кризу можна турбуватися про людей – це діяльність торговельної мережі «АТБ». Мешканці Західної України познайомилися з нею нещодавно, проте вже оцінили стратегію соціальної відповідальності, яку сповідують у компанії. Насамперед це стосується потужної програми працевлаштування. Лише за минулий рік компанією «АТБ» було створено більше 7 тис. робочих місць (зараз тут працює понад 40 тис. осіб). Значна частина нових робітників мешкає саме в нашому регіоні, адже у Західній Україні мережа розвивається найбільш стрімко. Це не тільки нові можливості та впевненість у завтрашньому дні для багатьох родин, а й гроші на розвиток громад і територій.
За даними Державної фіскальної служби, компанія входить до двадцятки найбільших платників податків країни. Це єдиний представник роздрібної торгівлі, який потрапив на таку високу позицію рейтингу. Досить показова цифра: у 2016 році «АТБ» перерахував до бюджетів різних рівнів і спеціальних фондів близько 5,5 млрд грн. За січень – вересень поточного року обсяг відрахувань становить уже 4,7 млрд грн.
«Соціально відповідальне ведення бізнесу – одне з пріоритетних завдань корпорації «АТБ». Програми, спрямовані на реалізацію цього завдання, є невід’ємною складовою стратегії компанії», – зазначає заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет» Наталія Шаповалова.
Податкові відрахування компанії в місцеві і регіональні бюджети допомагають містам вирішувати нагальні соціальні та комунальні проблеми: благоустрій міських територій, асфальтування доріг, облаштування та реконструкція дитячих майданчиків, ремонт систем газопостачання, реалізація програм щодо зовнішнього освітлення міст та озеленення територій, виконання проектів з економічного і культурного розвитку тощо.
Ще одним доказом того, що соціальна орієнтація бізнесу є базовою складовою діяльності корпорації, є проект, що має умовну назву «Соціальний кошик». Це спеціальна програма по забезпеченню мінімальних цін на основні соціальні групи товарів: хліб, молоко, крупи, яйця та ін.
«Будь-який споживач, що хоча б одного разу зробив покупку в магазині нашої мережі, знає: «АТБ» пропонує своїм клієнтам найдоступніші ціни на продукти харчування. За рахунок мінімізації витрат на логістику і рекламу, за рахунок вдосконалення технологічних процесів і впровадження інноваційних технологій ми можемо отримувати вартість продукції, яка буде на 10–15% нижчою за середньоринкову. Але до деяких товарних груп ми ставимося особливо уважно. Для «АТБ» збереження мінімальної ціни на соціальний споживчий кошик – це принципова і відповідальна позиція», – пояснює Наталія Шаповалова.
Вона акцентує увагу, що така політика стосується усіх регіонів країни, в яких працює компанія. А це, варто підкреслити, не так вже й мало: сьогодні мережа налічує 894 маркети у 231 населеному пункті України.
Майже 3 мільйони українців у 22 області нашої держави щоденно роблять покупки в «АТБ». Такий показник заслуговує на повагу. Це означає, що українці власним гаманцем підтримують мережу та заохочують бізнес наслідувати досвід «АТБ». Адже чим більше підприємств України будуть дотримуватися стандартів відповідального ведення бізнесу, тим краще буде жити вся наша держава. Сьогодні «АТБ» показує приклад того, як це має бути у цивілізованій країні.
℗
Микола ПРОНІН