Двох львівських перевізників, які обслуговують понад 20 міських маршрутів, суд позбавив права на перевезення пасажирів. Але це ніяк не заважає «маршрутникам» й далі курсувати містом, бо випуск на рейси нелегальних автобусів без техоглядів і медогляду водіїв, очевидно, «прикривається» з не останніх кабінетів Ратуші. Тим часом все більше львів’ян стають жертвами кермування напідпитку і травмування під час руху.
Перевізників «АТП 14630» та «Міра і К» Львівський апеляційний адмінсуд позбавив права на перевезення пасажирів. Суд скасував дію договору, укладеного з цими підприємствами ще в квітні, адже мерія допустила низку порушень Закону «Про автомобільний транспорт» під час оголошення та проведення конкурсу на міські маршрутні перевезення. Натомість на це рішення суду чиновники міськради та управління транспорту не відреагували ніяк – понад 250 маршруток перевізників «Міра і К» та «АТП 14630» досі курсують містом. Це означає, що жодної відповідальності за свою роботу підприємства не несуть, бо працюють незаконно і виїзд автобусів на маршрути ніяк незадокументований.
Разом підприємства обслуговують суттєву кількість міських маршрутів: перевізник «АТП 14630» працює на маршрутах № 15, 19, 21, 23, 26, 36, 38, 42, 44, 54, а перевізник «Міра і К» – на маршрутах №7, 8, 11, 14, 17, 25, 27, 33, 35, 40.
Варто зазначити, що перевізники «Міра і К» та «АТП 14630» на конкурс на міські перевезення подали неправдиві дані про транспортні засоби, про що зазначала низка ГО, і, тим не менше, конкурс виграли. Також після проведення конкурсу скарги пасажирів на масові порушення і невиконання своїх обов’язків цими перевізниками мерія успішно проігнорувала, адже не домоглася розірвання угоди на обслуговування міста, а це передбачали умови конкурсу. Ще влітку управління транспорту Львівської міської ради повідомило перевізників «Міра і К» та «АТП 14630» про розірвання з ними угод через масовий невиїзд транспорту на маршрути. Однак ці листи перевізники відразу оскаржили в суді.
«Станом на сьогодні у нас чинне рішення господарського суду Львівської області, відповідно до якого за компаніями «Міра і К» та «АТП 14630» визнано право на продовження перевезення пасажирів за позовами цих перевізників», – коментує Гелена Пайонкевич, керівник юридичного департаменту ЛМР.
На цьому боротьба мерії за якісне перевезення пасажирів і завершилася. Адже без видимих причин ЛМР це судове засідання проігнорувала і програла справу. Цікавий і той факт, що управління транспорту навіть не подало апеляційних заяв на рішення суду щодо листів про розірвання угод з цими перевізниками. Натомість його оскаржила громадська організація «Львівтрансзахист», про що, вочевидь, не знає юридичний департамент ЛМР.
«На рішення господарського суду Львівської області була подана апеляційна скарга, тому воно не вступило в законну силу, – пояснює юрист Анна Мацюк. – А така бездіяльність Львівської міської ради яскраво свідчить про корупційну складову».
Таким чином, перевізники «Міра і К» та «АТП 14630» досі незаконно працюють на маршрутах. А це означає, що своєю бездіяльністю мерія наражає львів’ян на небезпеку: нелегальні перевізники можуть не дотримуватися графіків руху, не проводити техогляду автобусів та медогляду водіїв, а також уникати державного контролю та не сплачувати податків до міського бюджету, натомість відповідно до законодавства вартість перевезення включає страхування пасажирів. За будь-які порушення ці підприємства-перевізники не зможуть понести покарання, бо офіційно їхнього транспорту на вулицях міста немає. Крім того, державні органи влади не реагують на незаконні перевезення та не приймають жодних дій в силу своїх повноважень.
Виникає запитання: чому Львівська міська рада й управління транспорту так вперто закривають очі на кричущі порушення, а отже – й безпеку львів’ян, які щодня користуються маршрутками? Схоже, чиновники відстоюють інтереси окремих перевізників.
Додамо, що найбільшими акціонерами ПАТ «Львівського автотранспортного підприємства 14630» значиться Володимир Хома (68%) і Богдан Герявенко (17%). За інформацією «Наші гроші. Львів», у 2005 році головою наглядової ради був Микола Шкурган, який пізніше став керівником Львівського міського управління транспорту та зв’язку, з цієї посади звільнився у 2010 році. Власниками ТзОВ «Міра і К» значиться Іван Велійка і Микола Шкурган. У свою чергу, Іван Велійка є головою Львівського обласного осередку «Всеукраїнська асоціація перевізників».
Тут, як кажуть, висновки напрошуються самі…
Фото: Твоє місто
Олесь Тягай