Умови конкурсу для підприємств-перевізників на обслуговування міських маршрутів, який нещодавно оголосило управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради, викликають сумніви у громадських активістів. Адже суперечать законодавству та інтересам львів’ян.
На цьому акцентують депутати Львівської міської ради в інтерв’ю для порталу Galinfo.
Так, у разі порушень з перевізником неможливо буде розірвати договір, адже маршрути на конкурс поділили на великі лоти і тому знайти іншого перевізника з такою ж кількістю автобусів на заміну – дуже важко.
«Великі лоти були і на попередньому конкурсі, в 2011 році. А цього разу один з лотів став суттєво більшим, і ми з великою ймовірністю можемо передбачити, що це лот, прописаний, скажемо так, під автопарк, який є в комунального перевізника «АТП-1». Ці нові автобуси підприємство закупило за кошти львів’ян з міського бюджету, – зазначив депутат ЛМР Валерій Веремчук. – І проблема великих лотів в тому, що розірвати угоду з перевізником по одному маршруту неможливо, бо угода укладена на весь лот».
Також, наголошують громадські активісти, згідно з умовами конкурсу, у перевізників не буде й графіків руху на кожній зупинці.
«В умовах конкурсу для перевізників порушено постанову Кабміну від 3 грудня 2008 року, згідно з якою автобуси повинні дотримуватися не режиму маршрутного таксі, який прописали в умовах конкурсу, а звичайного режиму. Звичайний режим руху автобусів невигідний для міської ради та управління транспорту, бо передбачає похвилинний графік руху. А це додатковий клопіт – витрати коштів на встановлення та утримання графіків руху на зупинках, збільшення скарг пасажирів. Тобто можливості отримувати нормальні транспортні послуги львів’яни не матимуть», – повідомив керівник громадської організації «За якісний транспорт» Святослав Товстига.
Разом з тим, повідомляють активісти, конкурсний комітет, який обиратиме перевізників, сформований з порушеннями. Адже до його складу увійшли представники інтересів кількох перевізників.
«Крім представників громадських організацій, у конкурсному комітеті є учасники, пов’язані з окремими перевізниками, – прокоментував у ЗМІ Мирослав Данилків, депутат ЛМР. – Зазначу, що за моєї ініціативи була створена міжфракційна депутатська група з метою ознайомитися з документами, які готуються на конкурс, щоб мати можливість внести корекції. Але відбулося тільки одне засідання такої групи. Виходить, що приймаються кулуарні рішення, ні для кого незрозумілі – ні для депутатського корпусу, ні для громади».
Додамо, що за допомогою аналітичної платформи YouControl, журналісти простежили зв’язок окремих членів конкурсного комітету з кількома перевізниками, які братимуть участь у конкурсі. Так, учасником цьогорічного конкурсного комітету став Юлій Лакатош – представник Львівської громадської організації роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс – Львів». У свою чергу, ЛГО роботодавців автомобільного транспорту «Укравтотранс – Львів» в тому числі заснована перевізниками ПАТ «Львівське автотранспортне підприємство-14630» та ТзОВ «Міра і К», які беруть участь у цьогорічному конкурсі. А це порушує постанову Кабміну №1081 від 3 грудня 2008 року, у якій йдеться, що представники перевізників не мають права бути в конкурсній комісії.
Фото: Львівська пошта